SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Isnin, 25 Jun 2007

Ringkasan Formula CL 6

Formula untuk mempertenagakan bahagian sinus yang membantu mengatasi simptom seperti resdung, hyposmia (tidak boleh menghidu), polip (bengkak saluran hidung), white head atau black head atau sebagainya.

Berikut ialah ringkasan keterangan mengenai Formula CL 6;
FORMULACL6
NAMA FORMULA
WARNAINDIGO
PANJANG GELOMBANG437 nanometer
WAKTU RESONAN2 jam selepas waktu pink
(2.00 pagi hingga 4.00 pagi)
PSIKOLOGI KETIKA SIHATRedho, bercita-cita, naluri, nafsu
PSIKOLOGI KETIKA SAKITResah.
KAWASAN
  1. Sinus
  2. Hidung
  3. Reseptor bau.
KAITAN/ TANDA / SIMPTOM
  • Masalah hidung tersumbat / berhingus.
  • Sakit di antara dua kening.
  • Masalah pernafasan di bahagian hidung / hidung berbunyi.
  • Masalah sakit di bahagian muka.
  • Resdung / demam alergi pernafasan / selsema.
  • Melicinkan kulit di bahagian hidung dan muka /rawatan white head atau black head.
  • Pernafasan berbau / bernanah (lendir) di hidung.
  • Saluran hidung yang bengkak / polip (polyps).
  • Pernafasan melalui mulut kerana gangguan hidung.
  • Kehilangan deria baru (hyposmia)
  • Citarasa / makanan tidak berapa sedap.
KETERANGAN FORMULA
  • Bila badan diserang pencemaran akibat daripada habuk, debu, kekotoran udara, maka bahagian pertama yang sensitif mengalami kesan ialah muka. Udara yang melalui bahagian hidung akan ditapis, dipanas dan dilembabkan.
  • Sinusses dan tonsil akan bertindak pada tahap pertama daya ketahanan. Keadaan pernafasan yang tercemar akan memberi kesan ketahanan paru-paru (batuk).
  • Deria bauan berkait rapat dengan deria citarasa.

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk masalah atau simptom yang berkaitan dengan Sinus seperti resdung, hyposmia (tidak boleh menghidu), polip (bengkak saluran hidung), white head atau black head atau sebarang jenis penyakit, sila hubungi saya. Insya Allah kita ikhtiar dengan sedaya upaya;

8 ulasan:

putra berkata...

smekom... klu saya amalkan nw6 masalah jeragat saya pulih... ble Dr Ariff bg kombinasi formula utk white head.. Tq

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Formula white head ialah hormon dan sinus iaitu NW16 dan NW6. NW16 perlu diambil pada waktu siang, NW6 perlu diambil pada waktu malam.

Pemakanan yang tinggi kolestrol dan berasid (sotong, udang, ayam) atau tabiat melakukan onani (masturbation) adalah salah satu faktor yang akan melemahkan hormon atau level warna NW16. Ini adalah faktor punca white head dan jerawat.

putra berkata...

Smekom... ok NW16 siang & NW6 mlm.. utk pengetahuan Dr Ariff sebelum ini saya menggunakan tea tree (Produk CVT) namun tidak menunjukkn kesan positif sudah hampir 1 tahun saya mengamalkan setiap kali mandi sampai sekarang ini... jeragatnya masih ade.. sila bagi panduan..

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Puan boleh rujuk semula dengan pengamal yang merawat puan untuk mendapatkan rawatan khas untuk menghilangkan jeragat.

Terdapat satu kaedah kecantikan khas untuk merawat jeragat, ia digelar Facial Hidrotherapy Ice. Beberapa orang pengamal mahir dengan kaedah ini. Saya pernah menganjurkan seminar ini pada bulan Mac yang lalu.

Laporan mengenainya saya tulis di blog berbahasa ingeris http://mostmodernmedicine.blogspot.com bertajuk "Rechape Your Face Naturally" dan "Face Exercise Seminar". Dalam laporan tersebut tidak diterangkan secara terpeinci tentang kaedah Facial Hidrotherapy Ice(kerana bahan tersebut adalah penyampaian seminar), tetapi konsepnya jelas dan boleh difahami untuk diamalkan, insya Allah.

Kadang kala lain yang dihajatkan, lain yang dapat. Bukan semua orang yang mengalami masalah yang sama boleh sembuh dengan ubat yang serupa.Kita hanya boleh berikhtiar.Penyembuhan itu daripada Allah, bukan daripada ubat atau formula.

putra berkata...

Smekom...
Benar kata Dr Ariff Penyembuhan itu drp ALLAH Bukan daripada ubat,formula atau individu...
Sebenar saya pernah hadiri "Face Exercise Seminar" dan amalkan setiap hari selama 3 bulan namun masih belum menunjukkan kesan positif... Tq

Baby_syahiran berkata...

Panel: No Cold Medicine for Young Kids
Experts Say Drugs Are Ineffective, Potentially Risky for Children Aged 2-5
-maklumat ini telah dikeluarkan dalam WebMD Medical News pada bulan Oktober 2007 setelah Federal Drugs Administration(FDA) telah mengeluarkan laporan berkenaan ketidakberkesanan pengambilan ubat batuk dan selsema. Undian dibuat dlm perbincangan panel dan mereka bersetuju utk menghalang pemberian ubat batuk dan selsema kpd kanak di bwh 5 tahun, bila tiada bukti saintifik menunjukkan kanak-kanak akan pulih stlh mengambil ubat tersebut,malah kemungkinan akan membahayakan sekiranya diambil berlebihan(overdos).
Penyataan ini ada yg dipersetujui oleh sesetengah pihak dan ada yg membangkang terutama dari industri yg mengeluarkan ubat tersebut. Di Barat, mereka bertelagah sesama mereka kerana banyak bukti yg tidak menyebelahi rawatan alopati ini. Jika mereka tidak yakin dgn cara rawatan tersebut, kenapa kita di sini masih mengagungkan cara ini?

Tanpa Nama berkata...

salam dr, anak saya umo 5 tahun dan mengalami masalah hidung yg amat teruk iaitu selsema dan anak saya harus mkn ubat selsema tiap hari bg mengurangkan masalh hidung atau hingus. Ramai yg kata anak saya resdung sebb dia mengadu matanya kini kerap gatal. Jadi sya nak tahu pemakan ubat selsema tiap hari ada kesan sampingan tak? dan jika benar anak saya resdung ubat apa terbaik untuk mengatasinya?

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Gatal di mata, selsama, hidung tersumbat, berhingus atau kerap bersin (mana-mana salah satu atau kesemuanya) menunjukkan masalah di bahagian sinus (resdung). Otak yang mengawal aktivi sunus adalah juga mengawal aktiviti hormon kejantinaan (testis / ovari). Apabila hormon kejantinaan ini lemah, maka bahagian sinus juga akan turut lemah. Punca yang melemahkan bahagian ini ialah kolestrol tepu dan protein tinggi. Mengalakkan makanan daripad sumber ini seperti sotong, udang, kerang, ketam, ayam, organ dalaman dan sebagainya dapat mengurangkan masalah di bahagian sinus (resdung dan selsema). Cara paling baik dan pantas insya Allah ialah dengan mendapatkan rawatan dengan kaedah CVT ini dengan cara menghubungi saya 012-4008972

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)