SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Rabu, 27 Jun 2007

Ringkasan Formula CL 13

Formula CL 13 sebagai ikhtiar untuk mempertenagakan Buah Pinggang dan Kelenjar Adrenal untuk membantu merawat simptom seperti sakit belakang, masalah kencing seperti kencing tidak lawas, sakit semasa kencing, kewujudan benda asing dalam air kencing, sakit lutut, dahaga yang amat sangat, batu karang di buah pinggang dan sebagainya seperti yang akan diterangkan dengan lebih lanjut di bawah.

Berikut ialah ringkasan keterangan Formula CL 13;
FORMULACL 13
NAMA FORMULA
WARNAKUNING
PANJANG GELOMBANG561 nanometer
WAKTU RESONAN
  1. 30 minit selepas Syuruk
  2. Dalam waktu Qailulah
  3. Asar hingga Maghrib
  • (7.00 pagi hingga 7.30 pagi)
  • (11.00 pagi hingga 1.00 tengah hari)
  • (5.00 petang hingga 7.30 petang)
PSIKOLOGI KETIKA SIHATBersedia, berwaspada.
PSIKOLOGI KETIKA SAKITLengai
KAWASAN
  1. Buah pinggang
  2. Kelenjar Adrenal
  3. Pundi Kencing
  4. Ureter
  5. Urethra
KAITAN/ TANDA / SIMPTOM
  • Gangguan ginjal.
  • Kencing tidak lawas / terhenti.
  • Berlebihan / kekurangan air kencing.
  • Sakit semasa air kencing / perencatan pundi kencing.
  • Kewujudan benda asing dalam air kencing.
  • Dahaga yang amat sangat.
  • Sakit tulang belakang sampai bawah.
  • Sakit bahagian bawah belakang.
  • Sakit lutut / tangan kebas.
  • Sakit urat peha / pangkal peha.
  • Gangguan pusingan darah ke jantung.
  • Tidak boleh tidur atas tempat rata.
  • Batu karang di ginjal.
  • Fungsi melawan / merangsang pernafasan.
  • Meningkatkan kecepatan kongulasi darah.
  • Mengawal keletihan.
  • Kesukaran tidur disebabkan stress.
  • Glomerulonephritis (jangkitan kuman / saluran darah (glomeruli) dalam buah pinggang melecet dan menyebabkan kencing berdarah).
  • Bengkak air di kaki.
  • Sembab di muka.
  • Kencing malam (tanpa sedar / terlewat sedar di ketika sedang tidur).
KETERANGAN FORMULA
  • Semua sakit bahagian belakang adalah disebabkan kelemahan atau gangguan di mana-mana atau salah satu daripada organ berwarna kuning iaitu CL12, CL13, CL 14 dan CL15. Ia bukan berpunca daripada sakit tulang belakang, tetapi kerana saraf tulang belakang menanggung isyarat kesakitan di bahagian sesuatu organ.
  • Untuk semua situasi di atas, masalah tekanan perasaan berkait rapat dengan wujudnya masalah tersebut.
  • Mengeluarkan bahan-bahan sisa metabolisma melalui saluran darah.
  • Kurangkan makan makanan yang masin / bergaram. Kepekatan urea adalah tanda fungsi buah pinggang terganggu.
  • Korteks Adrenal memainkan peranan penting semasa tekanan jiwa.
  • Medulla Adrenal dikawal oleh sistem saraf simpatetik. Sesuai untuk semua golongan sebagai bantuan tenaga segera.
  • Cekap menghadapi kecemasan.

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk masalah atau simptom yang berkaitan dengan Buah Pinggang, saluran kencing atau Kelenjar Adrenal seperti kencing berdarah, bengkak di kaki, sakit lutut, dahaga yang keterlaluan, masalah ketika kencing seperti kencing tidak lawas, rasa hendak kencing tetapi air kencing tidak keluar atau keluar sedikit atau sebarang jenis penyakit, sila hubungi saya. Insya Allah kita ikhtiar dengan sedaya upaya;


3 ulasan:

babylito berkata...

Barli atau nama saintifinya "Hordeum Vulgarae" adalah sejenis bijirin yang kaya dengan protein dan vitamin E banyak digunakan untuk membuat roti, minuman dan pelabagai jenis makanan yang berkhasiat. Barli boleh menambah selera makan dan membantu proses penghadaman makanan.
Air rebusan barli juga baik untuk memulihkan tenaga bagi mereka yang baru sembuh dari penyakit. Ia menyejukkan badan,melegakan sakit kerongkong dan amat berkesan untuk meredakan masalah perut meragam.

Sumber: Majalah Harmoni/1-15 Disember 2007/Diet&Anda

Adakah benar selalunya pesakit yang mengalami kencing kotor atau kencing berdarah akibat batu karang dinasihatkan minum air barli? Bagaimanakah barli ini dapat bertindak dan sejauh mana kesannya terhadap kesihatan.

babylito berkata...

Allah menjadikan kejadian manusia dengan begitu unik dan sempurna. Setiap bahagian dalam tubuh mempunyai fungsi dan kepentingan yang tersendiri dalam menjana kehidupan manusia. Antaranya ialah buah pinggang.

Mengapa buah pinggang penting?

Buah pinggang berfungsi untuk:
-membuang produk buangan yang dikenali sebagai urea dan creatinine.
-Mengawal jumlah cecair dalam tubuh dan membantu membuang cecair berlebihan
-Mengawal tekanan darah
-Mengawal penghasilan sel-sel darah merah
-Mengekalkan tulang yang sihat

Apabila buah pinggang behenti berfungsi beberapa perkara boleh berlaku termasuklah
-Berasa sakit kerana bahan toksik berlebihan dalam darah boleh menyebabkan seseorang itu untuksakit. Keadaan ini dikenali sebagai uraemia, dan seseorang itu akan berasa mengantuk , keliru dan loya.
-Berasa pucat dan keltihan kerana buah pinggang tidak mampu menghasilkan sel darah merah dan dikatakan menderita anemia.
-Pembengkakan pada kaki, buku lali, tangan dan sekeliling bahagian mata kerana air berlebihan tidak dibuang oleh buah pinggang. Jika berkumpul pada paru-paru akan menyukarkan pernafasan seseorang.
-Sentiasa ingin membuang air kecil
-Rasa tidak sedap dalam mulut kerana pengumpulan bahan buangan dalam tubuh meninggalkan rasa tidak sedap pada mulut seseorang dan lebih teruk berasa loya dan kehilangan selera makan.

Fungsi renal berada dikemuncak apabila kedua-dua buah pinggang tidak berfungsi dengan baik. Fungsi renal yang menurun di bawah 30% barulah masalah kesihatan akan muncul. Fungsi renal yang kurang daripada 10% dan 15% seseorang itu dikatakan mengalami kegagalan renal kronik atau penyakit buah pinggang kronik (CKD).

Penyakit CKD ialah apabila buah pinggang perlahan-lahan kehilangan kebolehan untuk berfungsi. Ia merupakan penyakit senyap dan selalunya tidak dirasai.

Diabetes dan tekanan darah tinggi merupakan penyebab utama CKD. Beberapa keadaan lain juga boleh memberi kesan kepada buah pinggang antaranya:

-glomerulonephritis sejenis penyakit yg memberi kesan keradangan pada buah pinggang
-Penyakit buah pinggang yang diwarisi
-Kecacatan sewaktu proses pembentukan sewaktu proses kehamilan
-LUPUS atau SLE dan penyakit lain yg memberi kesan pada sitem imun tubuh
-Jangkitan urinari yang berulang

Oleh itu penting untuk menjaga kesihatan dan mengawal pemakanan agar buah pinggang kita sihat. mengawal pemakanan bukan sahaja dapat memelihara kesihatan buah pinggang malah dapat memberi kesihatan keseluruhan mental dan fiikal.

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Setiap ubat-ubatan kimia dan steroid atau drug yang dihasilkan oleh sesuatu farmasi diwajibkan menyediakan laporan kesan sampingannya. Tidak seperti Colour Vibration Therapy, setiap formula yang dihasilkan, tidak dapat ditulis sebarang laporan mengenai kesan sampingannya kerana semua perubatan neutropathy boleh dicernakan oleh tubuh dengan selamat dan berkesan.

Chronic Kidney Disease atau CKD bukan berpunca daripada tekanan darah tinggi atau diabetes. Tetapi kesan pengambilan kimia dan steroid atau drug yang berterusan selama 5 tahun berturut-turut secara berjadual. Selain daripada CKD, serangan jantung atau penyakit berkaitan kardiovaskular juga disebabkan oleh pengambilan kimia dan steroid atau drug yang berterusan selama 5 tahun berturut-turut walaupun secara berjadual atau seperti yang disarankan oleh pengamal perubatan Allopathic.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)