SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Ahad, 24 Jun 2007

Ringkasan Formula CL 16

Formula sebagai ikhtir untuk mempertenagakan Testis dan Ovari bagi membantu merawat simptom seperti masalah berkaitan haid, masalah kemandulan, masalah bayi dalam kandungan, kedinginan seksual dan sebagainya.

Berikut ialah ringkasan keterangan Formula CL 16;
FORMULACL 16
NAMA FORMULA
WARNAOREN / PERANG
PANJANG GELOMBANG601 nanometer
WAKTU RESONAN30 minit selepas syuruk dan Asar hingga Maghrib
(7.00 pagi hingga 7.30 pagi)
(5.00 petang hingga 7.30 petang)
PSIKOLOGI KETIKA SIHATHarmoni, kelapangan.
PSIKOLOGI KETIKA SAKITKedinginan, panas baran.
KAWASAN
  1. Testis
  2. Ovari
KAITAN/ TANDA / SIMPTOM
  • Sistem peranakan tidak teratur.
  • Jangkitan saluran kencing.
  • Kesakitan sebelum datang haid.
  • Gangguan semasa putus haid.
  • Kesakitan semasa datang haid.
  • Kedatangan haid yang lambat.
  • Kesuburan terganggu.
  • Masalah keputihan.
  • Bilangan sprema lelaki berkurang atau cair.
  • Ramai anak lelaki atau perempuan sahaja.
  • Mencegah kelahiran bayi cacat.
  • Lambat matang.
  • Kekuatan atau sifat jantina tidak sempurna.
  • Menopouse awal.
  • Nafsu seks menurun.
  • Mati pucuk (andropouse).
  • Masalah ketiadaan zuriat (kemandulan)
KETERANGAN FORMULA
  • Mengatur pusingan haid.
  • Menambahkan hubungan seks yang harmoni.
  • Kelenjar ini mempunyai hubungan rapat dengan kelenjar Adrenal, sesuai untuk ibu mengandung / pendarahan infancy atau jangkitan rahim.
  • Amat pantas merawat masalah keputihan, keputihan hanyalah disebabkan masalah penghasilan hormon.
  • Mengelakkan kelahiran bayi pramatang (tidak cukup bulan).
  • Air ketuban pecah sebelum waktunya.
  • Bayi songsang.
  • Kesuburan / susu ibu lebih sempurna.
  • Aktif semasa mengandung tanpa gangguan yang tidak selesa.
  • Lelaki panas baran atau kemurungan atau bertindak ganas.

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk masalah berkaitan dengan hormon yang dihasilkan oleh testis atau ovari yang mengakibatkan simptom seperti menopouse awal, andropous atau mati pucuk, panas baran, masalah berkaitan haid (menstruation), masalah berkaitan rahim atau bayi dalam kandungan atau sebarang jenis penyakit, sila hubungi saya. Insya Allah kita ikhtiar dengan sedaya upaya;


3 ulasan:

babylito berkata...

Sindrom Prahaid (PMS) bukanlah satu masalah baru bagi kaum wanita. Penyair Greek sekitar tahun 400 S.M pernah menulis : "Satu hari dia tersenyum keriangan... tetapi kemudiannya, dia bebahaya untuk dipandang atau didekakti." Ini merujuk kepada wanita dan sindrom prahaid.
Setakat ini tiada mekanisma ringkas secara jelas yang menerangkan mengapa gangguan mood yang menyebabkan rasa letih, tidak selesa dan ingin menyendiri dikalangan wanita dan gadis yang telah mencapai baligh.

Dipasaran ada "Panadol menstrual" yang dikatakan mampu untuk menangani sindrom PRA HAID ini. sejauh mana berkesan dan bagaimana pil itu bertindak tidaklah diketahui malah kesan sampingannya mungkin ada.

Petikan ini menerangkan apa itu PMS.
"Menurut Dr Sue reddish, pengarah perubatan dari Jean Hailes Medical Centre, Australia berkata , lelaki perlu diberi pendidikan mengenai sistem reproduktif wanita yang lebih baik sejak zaman kanak-kanak lagi.
APAKAH PMS?
1-PMS juga dikenali sebagai gangguan disforik fasa luteal akhir tersenarai dalam Diagnostik dan manual Statistik, Persatuan Psikiatri Amerika Syarikat.
2-Sekitar 5% wanita mengalami PMS yang kronik dikenali sebagai premenstrual dysphoric disorder (PMDD). Ianya boleh diakaitakan dengan keganasan yang ekstrem, keresahan, gangguan gula dalam darah yang boleh mendorong kepada psikosis, bunuh diri dan juga pembunuhan.
3-PMS dikaitkan dengan kitar haid jadi tiada ovulasi tiada PMS. Itulah sebab PMS tidak menyerang gadis yang belum baligh.
4-Kajian menunujukkan wanita yang menghasilkan terlalu banyak progestron, terlalu sedikit estrogen atau sebaliknya. Ia berkait rapat dengan tindak balas otak dengan hormon tubuh
5-Perubahan paras hormon mencetuskan simptom menerusi neurotransmitter otak dan paras horom serotinin,noradrenalin dan GABA (asid Gamma-Aminobutirik) berbeza antara wanita dengan wanita yang lain.
6-Paten otak menunjukkan wanita yang mengalami haid menunjukkan aktiviti yang giat berlaku semasa haid dibagaian frontal yang mengawal emosi. Selepas haid aktiviti itu ghaib."

Sumber: Majalah Harmoni/1-15 Disember 2008/Wanita&Seks

Lezna hangat berkata...

Hmm,,saya tengah berfikir-fikir sebenarnya,sesuai topik artikel ini RINGKASAN FORMULA NW 16,tentu ada keajaiban dalam formula ni,apa yang dinamakan dengan..FORMULA HORMON ORANGE ini,waktu resonan pun 30 minit selepas syuruk dan asar hingga maghrib, sebagai meletakkan kedudukan warna itu ditempatnya yang khas. sasaran formula memang menarik untuk ditelaah dan mengetahui keberkesanannya, kerana kawasan sensitif dan mustahak dalam nadi hidup kita yaitu Testis dan Ovari boleh diselamatkan dengan FORMULA HORMON ORANGE ini,saya dan mungkin juga seperti yang lain tertanya tanya..bagaimana,apa rasa,bentuk,kesan ,ia masih suatu rahsia bagi kita kita,tetapi bagi sesiapa yang pernah berubat dengan kaedah urut mengurut pangkal dan segala pangkal rahsia itu,saya rasa elok di kaji dalam dalam..seee.. dalam dalamnya"kerana .risiko dan efek samping amat besar dan masih dalam rahsia badan anda sebelum mencecah umur tertentu barulah anda rasakan akibatnya,,saya tak menakutkan anda semua yang pernah menjalani rawatan urut urutan ini"cuma beringat ingatlah.."sebab saya pernah tanya seorang pedagang ubat kaki lima,tentang kemahiranya mengurut ,mengembalikan kejantanan dengan ceramahnya yang berkobar didepan sebuah kedai,dia ada kata mutiara yang masih saya hafal lagi,,,..TAHUKAH ANDA.SANG JUARA TINJU HEAVY WEYGHT DUNIA "":MYKE TYSON.??JAGUH DIATAS GELANGGANG....LUMPUH DIATAS RANJANG...Zero..kata pak Cik itu...tapi saya katanya'ada tangkur buaya...dan urutan special untuk menyempurnakan anda sebagai lelaki...saya tanya Pak cik tu,mati pucuk sembuh tak selepas pakcik urut,jawab dia,,oooii,,bahaya tu,bagus kau minum saja tangkur buaya ni,kalau mengurut mati pucuk ni,urat dan saluran darah memang boleh pulih sementara,tapi kalo saban hari boleh jammed alias kejang ,macam orang cabut gigi,,bila masa anda akan rabun atau buta jika saraf terganggu....bermakna bahaya laa tu untuk jangka masa tertentu ..mari kita menyelongkar rahsia FORMULA HORMON ORANGE ini ' ,"

babylito berkata...

Penyakit Sistemik Lupus Erythematosus (SLE) ini lebih kerap ditemui di kalangan kaum wanita. Ini membayangkan bahawa hormon yang terdapat pada wanita bekemungkinan memainkan peranan besar.Lupus adalah radang teruk (inflamasi kronik) yang disebabkan oleh penyakit autoimun di mana sistem pertahanan badan yang tidak normal melawan tisu badan sendiri. Antara tisu badan dan organ yang boleh terlibat adalah seperti kulit, jantung, paru-paru, buah pinggang, sendi, dan sistem saraf.
Apa yg ingin saya sentuh ialah bagaimana rawatan moden menangani penyakit ini. Apa yang saya tahu ialah penyakit ini tiada penawarnya. Jika pesakit ini tidak kronik biasanya mereka diberikan ubat anti keradangan. Namun yang menakutkan ialah mereka yg masuk kategori kronik yakni penyakitnya mula menyerang organ-organ tubuh, mereka akan diberi "steroid" sejenis dadah yang amat kuat. Bayangkan bagaimana tubuh bekerja keras untuk menstabilkan steroid didalam tubuh. Maka sebab itu pesakit SLE biasanya tidak sembuh cuma penyakitnya sahaja yang tidak merebak. Ada seorang sahabat saya mengidap penyakit ini dan mengambil steroid, wajahnya bertukar bulat seolah bengkak mungkin buah pinggangnya terbeban. Sudah sampai masanya kita mencari alternatif lain yang tidak menggunakan bahan kimia yang pastinya lebih memudaratkan dan CVT dengan formula bebas kimia adalah satu pelaburan yang tidak akan merugikan untuk dicuba.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)