SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Sabtu, 16 Jun 2007

Petua Pesakit Epilepsi

Pesakit epilepsi amat menggemari sesuatu jenis makanan. Baginya itu adalah makanan yang paling lazat baginya. Sebenarnya itu adalah makanan yang seimbang dengan penyakitnya. Pada peringkat awal seseorang pesakit epilepsi menggemari sesuatu makanan, mereka akan merasa satu kelainan dari segi kesedapan badan dan kelapangan hati setelah memakan makanan tersebut. Kesan ini akan meninggalkan kesan yang dirakam dalam minda atau ditafsirkan sebagai "trauma kesedapan". Daripada trauma kesedapan, mereka akan terkenang makanan tersebut dan terus ingin mengulangi memakannya.

Hukum Keseimbangan

Hukum ini akan diterangkan dalam label khas bertajuk Hukum Keseimbangan di bawah topik Kuasa Tarikan. Dalam post ini saya akan terangkan aplikasi yang boleh digunakan khas kepada pesakit epilepsi.

Kebiasaannya pesakit epilepsi gemar makanan yang mengandungi protein tinggi atau logam berat. Sayur kobis dirasakan sangat manis dan ikan keli dirasakan sungguh berlemak. Ini adalah kesan yang diceritakan oleh kebanyakkan pesakit epilepsi.

Perhatikan jika keadaan ini berlaku, kemudian elakkan daripada memakan makanan yang sama. Perbanyakkan menu dan ulangi sekurang-kurangnya dua minggu sekali. Lagi lama ulangan menu, lagi baik.

Kuasa Tarikan

Salah satu tajuk Hukum Keseimbangan ialah Kuasa Tarikan. Kuasa Tarikan juga dipanggil "The Low of Attraction". Menarik sungguh hukum ini dan saya amat teruja untuk menyebarkannya secara lebih terperinci di dalam blog ini pada masa akan datang. Harapan saya, sekiranya semua pesakit epilepsi dapat membaca post ini, mudah-mudahan mereka dapat sembuh dengan lebih cepat dari yang dijangka.

Pesakit epilepsi selalu dihantui oleh rasa mereka sedang menghidapi penyakit ini. Selepas ini cubalah dengan sedalam-dalamnya berkata di dalam hati "Saya sedang dalam proses pulih daripada penyakit epilepsi". Berhentilah serta merta daripada menyangka anda sedang sakit. Selagi anda kata anda sedang sakit, maka selagi itu lah penyakit anda tidak akan lenyap.

Kanak-kanak epilepsi pulih dengan luar biasa cepat kerana mereka belum mengenal dunia. Mereka sentiasa riang dan gembira dan tidak tahu erti penyakit. Mereka beranggapan mereka tidak sakit. Selagi mereka tidak tahu mereka sedang sakit, maka selagi itu lah mereka ada potensi cerah untuk pulih, insya Allah.

Sebenarnya pesakit dewasa juga boleh pulih dengan cepat. Caranya cubalah "berlagak" seperti tidak sakit. Jangan takut untuk melakukan aktiviti seperti orang normal.

Epilepsi hanya menyerang apabila Kelenjar Pituitary gagal mengawal isyarat elektrik yang dialirkan melalui hormon vasopressin dan oxytoccin. Ketika itu berlaku kekeliruan impuls motor dari otak ke seluruh bahagian otot sistem parasimpatetik. Jantung dan paru-paru dikawal oleh sistem simpatetik, maka ia tidak terganggu. Tetapi dalam keadaan kronik, kegagalan sistem hormon keseluruhan akan memudaratkan tubuh.

Serangan epilepsi boleh berlaku pada bila-bila masa dan di mana-mana. Sukar untuk mengaitkan dengan suhu panas atau kerungsingan (tension/tertekan). Pernah juga pesakit epilepsi yang sedang ketawa atau gembira tiba-tiba diserang. Pernah juga pesakit yang sungguh tertekan tetapi normal sepanjang hari. Tetapi amat kuat dari segi saintifik untuk mengaitkan serangan adalah akibat daripada kegagalan tubuh mencernakan logam berat dan makanan tinggi protein.

Simptom Dan Tanda Serangan Epilepsi

Simptom Epilepsi juga sebenarnya dialami oleh mereka yang normal. Jika anda terkejut dan tersentak semasa sedang tidur, itu adalah tanda anda mengalami gangguan di bahagian Kelenjar Pituitari.

Beberapa jam sebelum pesakit epilepsi diserang dengan teruk, sebenarnya keadaan terkejut (atau jerking atau tersentak) telah dirasai dan berulang kali. Rasa tersentak ini sukar disedari oleh orang lain tetapi hanya disedari oleh pesakit itu sendiri. Jika pesakit mengalami keadaan ini, cuba elakkan diri daripada memandu keseorangan. Segera maklumkan kepada waris terdekat seperti isteri/suami atau kawan yang mengetahui tentang anda. Tetapi elakkan daripada terus menyangka yang ia akan pasti berlaku. Lawan perasaan tersebut dengan mengatakan "saya sedang dalam proses pulih". Lagi pun, bukan semua rasa tersentak akan berakhir dengan serangan. Mereka yang berjaya melalui hari tanpa serangan walaupun ada mengalami rasa tersentak, syabas diucapkan. Mungkin mereka yang berjaya ini terlintas dihatinya untuk berkata "eh, semalam kan dah ambil ubat".

Buah Delima Dan Putih Telur

Ikhtiar ini adalah yang paling lemah, tetapi ada juga pesakit yang mujarab. Buah delima masak yang isinya berwarna merah ke merah jambu mampu mengurai logam berat, kolestrol tepu dan protein tinggi. Tetapi ia hanya menguraikan sahaja, bukan mempertenagakan sel. Pengambilannya tidak perlu banyak. Cukup sebiji sekali makan, ulang semula setiap sebulan.




Kuning telur adalah racun, tetapi penawarnya ialah putih telur. Peranannya sama seperti buah delima masak malah ada kelebihan mengawal virus hepatetis. Penyediaannya ialah dengan memukul atau blen hingga jadi krim, kemudian makan terus. Biasanya orang buat kek span, tapi saya tak pasti kesannya adakah sama seperti jika dimakan terus.









Rawatan Attitude Therapy

Attitude Therapy mengaplikasikan teori tekanan, mempertenagakan sel dan mempertenagakan hormon untuk merawat pesakit epilepsi.

Kelenjar Pituitary akan berfungsi seperti normal tanpa gangguan setelah tenaganya resonan dengan vibration asalnya. Vibration asal Kelenjar Pituitary ialah warna putih dan Attitude Therapy telah menghasilkan formula khas untuk Kelenjar Pituitary dengan nama CL 2. Hormon vasopressin dan oxytoccin yang dirembeskan oleh Kelenjar Pituitary boleh dipertenagakan dengan formula yang dihasilkan khas oleh Attitude Therapy  yang dinamakan. Tekanan akan dikenakan dalam proses mempertenagakan ini dengan cara mandian Hidrotherapy Ice.

Untuk tenaga Kelenjar Pituitary mencapai resonan, pengulangan pada kadar yang seragam amat penting. Tempoh masa, boleh dicepatkan. Pengulangan ialah pengambilan formula dengan kerap dan berterusan hingga simptom hilang sepenuhnya. Semakin cepat pengulangan, maka semakin cepat tempoh penyembuhan. Attitude Therapy bukanlah bahan nutrien, kimia, hormon atau digelar sebagai "jisim". Ia hanya mengandungi vibration atau digelar "masa" dan dibawa melalui gula ringkas dari jenis sucrose. Oleh itu, pengambilannya bukan lah dengan cara sekali gus, tetapi sedikit demi sedikit (mengikut sukatan tertentu) dan diulangi dengan sekerap mungkin supaya mencapai resonan.

Hidrotherapy Ice bermatlamat memberi tekanan kepada zarah (jirim pembawa vibration, saraf dan hormon atau unsur dalam tubuh) dan molekul (sel dan biologi). Rendaman Hidrotherapy Ice telah dikaji secara mendalam dan saintifik untuk merawat dengan pantas, mudah dan murah. Sebenarnya mandi sendiri dengan cara biasa juga boleh mencapai matlamat tekanan. Jika pesakit dibekalkan dengan Aromatherapy Seri Wangi, titiskan di kolah mandi untuk bilasan terakhir selepas bersabun, jiruslah dengan puas. Lakukan setiap kali mandi. Cara mandian sendiri yang lebih terperinci boleh dapatkan nasihat pengamal AttitudeTherapy  yang merawat.

Ikhtiar untuk merawat dengan Attitude Therapy sangat banyak. Walaupun penyebab kepada epilepsi adalah gangguan di bahagian Kelenjar Pituitary, namun punca kepada lemahnya Kelenjar Pituitary perlu diambi kira. Kerana itu lah Attitude Therapy menggunakan kaedah diagnosis yang tercanggih yang dinamakan Applied Kinesiology AK. Hasil daripada AK akan menentukan rawatan terbaik untuk merawat simptom epilepsi. Ini  bermaksud, bukan semua pesakit epilepsi perlu merawat dengan CL 2 secara berterusan. Dalam proses merawat dengan Attitude Therapy, pemantauan berterusan mengikut temujanji yang telah ditetapkan adalah amat penting.

Pesakit epilepsi yang pernah merawat dengan mana-mana Pengamal Profesional Attitude Therapy dinasihatkan agar meneruskan rawatan secara berjadual sehingga simptom hilang.

Kemudaratan Ubat Epilim


Pesakit epilepsi biasanya akan diberikan ubat dinamakan Epilim. Epilim mempunyai dos yang berbeza (sila rujuk berat bahan dalam setiap pil dalam bentul miligram atau mg).

Epilim bertindak dengan cara mengembangkan saluran darah di bahagian belakang tengkuk untuk memaksa darah mengalir lebih lancar ke bahagian otak. Dengan cara ini, pengaliran mineral berat (punca kelemahan Kelenjar Pituitary) akan lebih lancar dan membantu mengelakkan serangan epilepsi.
Epilim hanya selamat jika diambil berterusan tidak melebihi dua bulan. Pengambilan berterusan akan mengakibatkan saluran darah di bahagian belakang tengkuk menjadi pecah dan berlaku pembengkakan dalaman.

Epilim mengandungi sejenis dadah (steroid) yang dinamakan sodium valproate. Ia sungguh beracun jika diambil dalam kuantiti yang banyak. Namun, pengambilan dalam kuantiti biasa akan menyebabkan hati terbeban untuk memprosesnya. Antara tanda gangguan pada hati ialah sikap manja dan memerap (terutamanya jika pesakit ini kanak-kanak). Bagi orang dewasa, hati yang lemah akan mengakibatkan mata silau atau rabun serta yang paling jelas ialah sakit belakang terutama di bahagian belikat.
Sekiranya pesakit epilepsi mengambil telah mengambil epilim melebihi enam bulan, doktor yang bertanggung jawab akan menasihatkan supaya berhenti. Jika masalah epilepsi masih berlarutan, sila dapatkan rawatan Attitude Therapy dengan segera.

Kajian Pemulihan Pesakit Epilepsi

Pengalaman manis kami ketika merawat seorang pesakit yang menderita epilepsi sejak dua bulan. Ketika menerima rawatan, pesakit telah pun berusia enam tahun. Doktor allopathic membekalkan ibu pesakit dengan borang khas untuk merekodkan setiap kali epilepsi menyerang. Setiap hari si ibu akan mencatatkan waktu serangan tempoh serangan berakhir. Dalam sehari putara antara 5 ke 10 kali serangan dicatatkan.

Setelah mendapatkan rawatan Attitude Therapy daripada serorang Pengamal Profesional Dr. Aishah Arridza, hari berikutnya si ibu kehairanan kerana tidak perlu mencatatkan sebarang tanda di atas borang yang digunakan setiap hari sebelum itu. Sehingga kini, pesakit telah berumur 16 tahun dan tidak mengalami sebarang masalah tentang epilepsi lagi sedangkan sebelum itu pesakit menghidapnya selama lebih 5 tahun.

Di sini saya tunjukkan jadual kesan pemulihan pesakit epilepsi secara teori. Tetapi pengalaman manis di atas telah menodai kajian ini.


Rajah di atas menunjukkan sebuah kalender. Tanda merah menunjukkan serangan sebelum rawatan, tanda hitam ialah hari mendapatkan rawatan pertama dan tanda biru menunjukkan serangan epilepsi selepas rawatan.

Kita akan dapati serangan masih terus berlaku walaupun setelah mengambil rawatan. Pesakit akan mengadu atau berhenti merawat setelah enam bulan rawatan. Kemudan serangan masih berlaku lagi. Jika ditelili, sebenarnya walaupun serangan masih berlaku dan keadaan ketika serangan berlaku kelihatan sama seperti sebelum rawatan, hakikat sebenarnya keadaan telah jauh lebih baik berbanding sebelum rawatan. Rasa gangguan ketika serangan tidak dapat disukat oleh pesakit, oleh itu pesakit akan mendakwa masih sakit walaupun setelah mendapatkan rawatan.

Setelah enam bulan merawat (jika mengambil rawatan berterusan), lihat pada bulan Ogos, pesakit akan rasa seperti telah sembuh. Kemudian tanpa duga pesakit diserang lagi pada awal bulan September. Ketika itu, sesetengah pesakit yang tidak sabar akan mengatakan rawatan Attitude Therapy tidak merawat sepenuhnya. Pada tahun berikutnya, pesakit akan mendapat serangan tetapi dengan kekerapan sekali atau dua kali setahun.

Walaupun serangan masih ada, tetapi tahap kesihatan telah jauh lebih baik dan ia dipanggil "saya semakin pulih". Untuk menyebut "saya semakin pulih" syaratnya anda mesti merawat. Kita tidak boleh meletakkan harapan tanpa ikhtiar telebih dahulu.

Pesakit epilepsi masih mempunyai harapan untuk sembuh. Fikir positif untuk sembuh, jangan putus asa untuk terus merawat, insya Allah tidak ada penyakit yang tidak ada ubatnya.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)