SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Khamis, 23 Oktober 2008

Hukum Keseimbangan - Saling Mengingati

Apabila kita teringat akan seseorang, maka pada masa yang sama orang itu juga akan mengingati kita juga. Bentuk ingatan itu boleh jadi sama atau dalam bentuk yang berbeza. Kekuatan bentuk tenaga orang itu juga bergantung kepada kekuatan daya ingatan kita.

Misalnya apabila kita mengatakan "cantiknya dia", maka pada masa yang saya orang yang ditujukan persepsi tersebut akan turut mempunyai persepsi yang sama terhadap kita. Dia juga akan berkata sesuatu yang seumpamanya seperi "eloknya dia" atau sebagainya.

Begitu juga jika kita bersangka buruk terhadapnya seperti "saya benci dia". Maka orang tersebut juga akan turut negatif kepada kita. Sama ada dia juga akan mengeluarkan persepsi yang sama atau dalam bentuk yang berbeza seperti "saya tidak suka dia". Di sini telah wujud keseimbangannya.

Hukum Keseimbangan ini boleh berlaku di mana-mana sahaja walaupun berada berjauhan. Misalnya jika kita teringatkan seseorang, tiba-tiba orang itu SMS atau menelefon kita serentak atau beberapa saat selepas kita mengingatinya. Walaupun dia tidak menghubungi kita seperti keadaan ini, Hukum Keseimbangan tetap masih berlaku dan dia tetap akan mengingati kita.

Apabila seseorang itu hening, dia boleh merasai niat seseorang itu melalui air muka atau percakapan, bentuk ayat, cara bertanya dan sebagainya. Daripada bentuk-bentuk tersebut kita boleh mengetahui niat dan keikhlasan seseorang terhadap kita. Misalnya jika kita tidak suka cara seseorang bertanya kepada kita, sebenarnya tahu yang orang tersebut sebenarnya tidak ikhlas bertanya atau sebenarnya tidak sukakan kita. Orang yang hening, sabar ikhlas dan redho tetap akan menjawab dengan ikhlas dan akibatnya orang yang bertanya akan menerima balik balasan akibat perbuatan yang tidak ikhlasnya.

Hukum Keseimbangan ini bukan boleh dibuat-buat sebaliknya ia terjadi dengan sendiri. Hukum Keseimbangan muncul secara instinct dan intuisi (minda separa sedar) yang boleh dikuatkan atau dirangsang pada peringkat minda sedar.

Mimpi mempunyai tafsiran yang berbeza. Apabila kita bermimpikan seseorang, sememangnya ia bermaksud kita selalu mengingatinya. Tetapi bukan bermaksud dia juga mengingati kita sama seperti kita mengingati dirinya.

Semasa tidur, otak akan menyusun dan menyelaraskan semula neuron. Mimpi ialah visual yang dimain semula berdasarkan set neuron yang diselaraskan ketika tidur. Misalnya ketika set neuron 1010 kita terlihat atau teringat wajah seseorang, maka semasa sedang tidur ketika dalam kombinasi penyelarasan neuron berlaku penyusunan set 1010, maka visual ketika kita sedang berjaga akan muncul.

Untuk lebih memahami maksud set neuron, saya buat perbandingan seperti ini.
Andaikan ketika berjaga kita sedang melakukan perbuatan atau memikirkan perkara ini:

Sedang berlari - 1100
Sedang cemas - 1000
Melihat harimau - 1001

Semasa sedang tidur, otak akan kembali menyusun semula neuron sehingga membentuk sel kombinasi seperti 1001 diikuti dengan 1000 dan seterusnya 1100. Ketika itu berlaku satu visual mimpi anda terserempak dengan harimau, terasa cemas dan melarikan diri daripadanya.

Apabila kita bermimpikan seseorang, boleh jadi orang itu ingin memberi peringatan kepada kita, kita bersalah kepadanya atau dia adalah musuh kita yang tidak disedari. Untuk lebih jelas, lihat kepada keadaan seseorang itu ketika dalam mimpi. Bermimpi mengenai orang yang telah meninggal pula mempunyai tafsiran yang berbeza.

Terdapat teknik yang terbaik untuk menjadikan Hukum Keseimbangan boleh dirangsang sejurus instinct dan intuisi muncul. Apabila terbayang akan seseorang, segeralah hadiahkannya Al-Fatihah. Insya Allah instinct tersebut akan terangsang sekiranya hadiah tersebut diberikan dengan penuh ikhlas dan kasih sayang.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

4 ulasan:

Nadia Elena berkata...

Salam.. Saya Nurul Nadia.. Tak tahu nak cakap apa.. Cuma nak tanya, dari mana Dr. blh tahu address blog saya ek? Dr. kerja katne? Nnt boleh la saya minta diskaun if sakit.. Huhuhu..=)

Nadia Elena berkata...

Salam.. Saya Nurul Nadia.. Tak tahu nak cakap apa.. Cuma nak tanya, dari mana Dr. blh tahu address blog saya ek? Dr. kerja katne? Nnt boleh la saya minta diskaun if sakit.. Huhuhu..=)

Nadia Elena berkata...

Salam.. Saya Nurul Nadia.. Tak tahu nak cakap apa.. Cuma nak tanya, dari mana Dr. blh tahu address blog saya ek? Dr. kerja katne? Nnt boleh la saya minta diskaun if sakit.. Huhuhu..=)

Nadia Elena berkata...

Sorry.. tertekan byk kali.. =)

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)