SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Rabu, 22 Oktober 2008

Tips Mengawal Karektor

Karektor dan kesihatan organ adalah seimbang. Sekiranya karektor lemah, ia menunjukkan organ juga lemah. Sekiranya organ lemah, maka karektor cenderung ke arah negatif. Ia saling seimbang antara satu sama lain.

Oleh itu, untuk mengawal karektor, perlu kepada mengawal kesihatan organ. Organ yang lemah menjadikan kita sukar mengawal karektor. Antara petua utama untuk mengawal karektor ialah cuba dengan sedaya upaya berpegang kepada Hening, Sabar, Ikhlas dan Redho. Apabila kita kuat hening, sabar, ikhlas dan redho, insya Allah ia tidak akan memberikan kesan negatif kepada karektor walaupun kita sedang mengalami sesuatu penyakit yang kuat.
Gambar di atas menunjukkan kedudukan organ dalam sesuatu level personaliti dan pengaruh karektor secara umum.
Kunci petua mengawal karektor
Gambar di atas menunjukkan kunci petua mengawal karektor.

Terdapat satu teknik yang dibangunkan oleh kaedah rawatan Behavior Therapy (Terapi Sikap). Terapi ini ialah untuk merawat penyakit melalui mengawal sikap dan pemikiran. Kesimpulannya ikutlah ajaran Islam dan mencontohi akhlak Rasulullah.

Kesan terapi sikap membantu penyembuhan seperti sebuah rawatan alternatif. Setelah dikaji, penyembuhan berlaku melalui terapi sikap disebabkan kekuatan mental yang tinggi menghasilkan tenaga semulajadi dalaman tubuh.

Secara semulajadi, penyembuhan berlaku akibat pengaliran tenaga daripada Spiritual, diikuti oleh Mental, Emosi dan Fizikal. Jadual di bawah menunjukkan bagaimana penyembuhan berlaku mengikut peringkat demi peringkat berdasarkan tiga jenis rawatan berbeza.
Rawatan Klasik (hospital)Terapi SikapRawatan Alternatif
FIZIKAL
Rawatan dengan cara menghilangkan rasa kesakitan. Peringkat Fizikal menerima kesan teknikal akibat pemberian ubatan kimia, hormon tiruan dan saraf dikelirukan untuk memesongkan rasa sakit melalui kesan pengambilan steroid. Rasa sakit akan dialirkan ke tulang belakang dan sulbi.
MENTAL
Mental mengawal karektor (Hening, sabar, ikhlas, redha)
SPIRITUAL
Rawatan terus bertindak di peringkat spiritual terlebih dahulu
MENTAL
Mental membuat tafsiran bahawa penyakit telah sembuh. Sebenarnya penyakit masih ada tetapi tidak dirasai.
EMOSI
Emosi menjadi tenang
EMOSI
Emosi tenang serta merta setalah spitirual kuat
EMOSI
Emosi merasa tenang akibat kesan sakit yang hilang diisytiharkan telah sembuh oleh peringkat mental.
SPIRITUAL
Spiritual terangsang kesan emosi dan mental yang kuat
MENTAL
Mental mudah mengawal karektor serentak dengan kekuatan spiritual dan emosi
SPIRITUAL
Spiritual merangsang tenaga dan tubuh mulai pulih dengan sendiri mengikut peringkat demi peringkat bermula dari Spiritual diikuti Emosi, Mental dan Fizikal. (sila rujuk peringkat pemulihan rawatan altenatif)
FIZIKAL
Fizikal menerima tidak balas tenaga daripada spiritual yang kuat dan sel mendapat tenaga sehingga penyakit menjadi sembuh
FIZIKAL
Tubuh, organ dan sel secara fizikal mendapat kesan tenaga dan penyakit sembuh. Proses ini sungguh pantas melalui jalan pintas daripada peringkat spiritual

Cara yang mudah, murah, pantas dan berkesan untuk merawat karektor ialah dengan cara merawat organ yang lemah melalui rawatan Attitude Therapy, insya Allah. Terapi sikap memerlukan kaedah yang khas dan sedikit kemahiran untuk menguasainya supaya ia berkesan merawat karektor dan penyakit. Rawatan Attitude Therapy telah menyusun kaedah rawatan melalui terapi sikap. Rawatan ini dimantapkan dengan terapi mempertenagakan sel melelalui vibration energy. Apabila organ kembali kuat dan bertenaga, karektor mudah dikawal melalui kekuatan mental.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)