SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Rabu, 22 Oktober 2008

Gangguan Sistem Limpatik

Terdapat beberapa aduan mengenai rawatan di hospital termasuk rawatan doktor pakar tidak dapat mengenalpasti sesuatu penyakit dan mengatakan tidak ada penyakit yang dihadapi oleh seseorang.

Antara penyakit yang dikatakan tidak ada penyakit ialah;
1. Buncit perut dan kesakitan di perut. Kadang kala perut itu keras dan wajah menjadi kuning.
2. Kaki bengkak atau bengkak urat serta urat bernanah.
3. Peluh berbau atau badan mudah berbau busuk.
4. Tidur berdengkur dengan kuat.

Apabila darah pesakit atau air kencing pesakit ini diuji, didapati tidak ada kehadiran bakteria atau sebarang perkara luar biasa terhadap kandungan darah dan urin tersebut. Begitu juga apabila di skan melalui x-ray atau CT Skan, didapati tidak ada perkara luar biasa. Pesakit akhirnya pulang dengan hampa tetapi masih menderita kesakitan.

Sebenarnya ia adalah kelemahan pada sistem limpatik. Sistem limpatik tidak boleh dijangkiti oleh kuman. Oleh itu, mengesan kehadiran kuman bukan cara untuk mengesan gangguan limpa.
Kelemahan limpa pada peringkat sederhana
Gambar di atas menunjukkan salah satu simptom keadaan limpa yang lemah pada peringkat sederhana.
Kelemahan limpa pada peringkat kronik
Gambar di atas menunjukkan salah satu simptom keadaan limpa yang lemah pada peringkat kronik. Jika berlanjutan ia boleh membesar lagi dan dinamakan untut atau limfodema (lymphodema).

Limpa mempengaruhi karektor memendam rasa tidak puas hati, rasa teraniaya atau sesuatu seumpamanya. Sila rujuk post bertajuk Falsafah Punca Penyakit untuk memahami kaitan karektor dengan organ.
Gangguan limpa yang membentuk ketulan yang keras dan membesar akan diistilahkan sebagai limfoma. Rawatan klasik (rawatan hospital) akan mengkategorikan limfoma ini sebagai kanser dan memberikan rawatan saya seperti rawatan pesakit kanser. Hakikat sebenarnya merawat limfoma dan glikoma dengan cara kimo terapi adalah tidak perlu. Begitu juga dengan cara menjalankan pembedahan dan membuang ketulan tersebut juga tidak perlu.
NonHodgkin's Lymphoma PET CT Scan
Lymphoma hanya dapat dikesan pada peringkat kronik menggunakan kaedah PET CT Scan. Dalam rawatan alternatif, ia dapat dikesan dengan mudah dan pantas walaupun pada peringkat awal.

Gangguan limpa yang tidak membentuk ketulan akan menjadikan seseorang itu mendapat beberapa simptom seperti bengkak di perut atau sakit lutut (boleh ke tahap menjadi penyakit untut atau bengkak kaki gajah). Boleh jadi juga terdapat bengkak urat yang mengandungi nanah.

Sekiranya mereka yang mengalami ganguan limpa ini juga mendapat gangguan jantung, masalah mereka lebih kronik dan tidak dapat dikesan punca penyakitnya. Bagi rawatan tradisional, mereka ini dikatagorikan sebagai "saka". Kebanyakan mereka yang mengalami apa yang digelar sebagai "saka" apabila diuji dengan kaedah Applied Kinesiology mendapati terdapat kelemahan di bahagian limpa dan jantung. Pada peringkat ini pesakit berisiko mengalami masalah mati mengejut, angin akhmar atau sebagainya.

Rawatan Attitude Therapy (AT) merawat penyakit ini dengan cara merawat sistem limpatik. Rawatan AT merupakan antara cara yang paling sesuai untuk merawat masalah kelemahan di bahagian sistem limpatik.

Rawatan kimoterapy (Chemotherapy) adalah salah satu punca kepada terjadinya masalah limpatik yang lebih parah seperti limfodema (lymphodema). Kimotherapy sebenarnya tidak perlu sama sekali untuk diamalkan bagi merawat masalah kanser, ketumbuhan atau limfoma.

Salah satu cara untuk merawat masalah gangguan limpatik dengan melalui kaedah Hidrotherapy Ice. Pesakit yang mengalami masalah limpatik akan diberikan bancuhan kapur yang lebih banyak. Sebagai amalan biasa, kapur boleh digunakan dengan cara dituangkan ke dalam kolah mandi untuk mandian harian. Ia boleh mengatasi masalah badan berbau dan membantu mengeluarkan pheromone atau bau tubuh semulajadi.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, saya berusia 40an. Saya mengalami alahan kepada sebarang ubat antibaiotik dan pcm selepas melahirkan anak ke lima. Sehingga kini iaitu dalam tempoh 11 tahun ini saya mengalami sebanyak 3 kali dengan seluruh badan saya timbul bintik merah dan bengkak serta lemah anggota badan apabila mengambil ubat tersebut. Baru-baru ini saya juga mengalami masalah yang sama apabila mengambil ubat selsema. Saya hanya minum air dan mengambil ubat kurangkan bengkak sahaja. Saya harap dr boleh bantu saya bagaimana saya boleh mengatasi alahan ini.Terima kasih atas konsultasi.

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Tubuh kita mempunyai pusat kawalan biotik semulajadi atau antibiotik semulajadi. Ia terletak di bahagian NW5 Sila klik untuk keterangan lanjut NW5

Ibu yang mengamalkan tungku panas, mengambil minuman dan makanan panas dan mandi air panas selepas bersalin adalah salah satu penyebab kepada kelemahan di bahagian pusat kawalan biotik semulajadi ini.

Antara faktor lazim yang menyebabkan seseorang mudah mendapat alahan ialah;

1. Mengambil makanan yang berkolestrol tepu seperti sotong, udang, ketam, kerang, siput, perut / usus, satay akan menyebabkan bahagian kawalan biotik semulajadi tubuh akan bekerja lebih sehingga kemampuannya menjadi lemah. Akibatnya seseorang akan mudah alergi.

2. Kerap makan daging dan telur ayam bandar. Daging ayam bandar disediakan daripada anak ayam yang berusia antara 3 ke 4 minggu yang disuntik dengan hormon pengalak pembesaran. Ia juga diberi dedak yang merupakan sumber proten tepu yang mempercepatkan pembesarannya. Ayam dan telur ayam bandar ini apabila dimakan dengan kerap, ia boleh menjadi punca kepada pelbagai masalah kulit seperti jerawat, alahan, gatal dan sebagainya.

3. Kesihatan kulit dikawal oleh organ hempedu iaitu dari dalaman tubuh. Karektor hempedu ialah berkaitan dengan daya pemikiran tajam serta daya pemikiran atau persepsi terhadap orang lain. Sekiranya masalah kulit menjadi serius seperti eksema atau psorisis, ia adalah berpunca daripada sikap suka memendam marah terhadap orang lain. Memaafkan seseorang akan dapat mengatasi masalah kulit yang serius, insya Allah.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)