SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Jumaat, 7 September 2007

Elektromagnetik Tulang Belakang

Kajian terhadap penyakit tulang belakang ini adalah salah satu daripada beberapa kajian yang menemukan penyelesaian terhadap rawatan sakit belakang atau sakit tulang belakang. Dengan itu, formula yang sesuai dapat ditentukan dan tempoh rawatan dapat dijalankan dengan pantas, mudah dan berkesan, Insya Allah.

Tulang belakang adalah rod magnetik

Rod magnetik ini mempunyai kutub utara dan selatan, Kutub utara ialah di bahagian pineal dan kutub selatan ialah di bahagian coccyx (sulbi). Ion-ion negatif atau elektron dari Kelenjar Pineal sentiasa bergerak ke arah tulang coccyx hingga mewujudkan fluks atau arus medan elektromagnetik. Di dalam arus medan elektromagnetik ini lah terperangkapnya getaran-getaran yang dapat dilihat kesan dan dilihat dalam bentuk tenaga warna (melalui kamera khas). Fenomena ini biasa dan popular dipanggil sebagai "aura".

Rajah di bawah menunjukkan gambaran medan elektromangetik tulang belakang yang menyamai rod magnet.


Rajah di bawah menunjukkan fluks atau arus elektromagnetik yang melingkari tubuh dari kelenjar pineal yang bercaj negatif (-ve) ke coccyx atau tulang sulbi yang bercaj positif (+ve).
Gambar rajah di bawah menunjukkan getaran tenaga warna yang terperangkap di dalam fluks atau medan elektromagnetik. Ia amat sensitif dan berubah dipengaruhi oleh akal fikiran malah denyutan jantung.


Lingkaran elektromangetik yang berbeza caj mewujudkan warna yang digelar Aura
Kelenjar Pineal (CL1) dan Coccyx (Sulbi)

Kelenjar Pineal terdapat di bahagian paling atas di tulang belakang. Ia adalah puncak bagi struktur biologi tubuh manusia. Ia berfungsi sebagai pengagih tenaga dan penyebar tenaga cahaya kepada tenaga warna seperti sebuah prisma berlian. Rajah di bawah menunjukkan kedudukan Kelenjar Pineal di puncak saraf tunjang.


Kelenjar Pineal yang sihat akan menghasilan melatonin yang akan menjana dan memancarkan banyak ion-ion bercaj negatif atau elektron. Elektron ini akan mengalir ke bahagian tulang coccyx iaitu tulang ekor ke bahagian yang paling hujung yang dipanggil tulang sulbi iaitu kristal tubuh.

Dalam rod magnetik tubuh, bahagian Kelenjar Pineal ialah kutub utara manakala bahagian tulang sulbi ialah kutub selatan.

Sepanjang rod magnetik di bahagian tengah iaitu ruas tulang, saraf tunjang dan rawan di antaranya bersifat neutral iaitu tidak mempunyai caj dan berfungsi membawa isyarat.

Isyarat bertekanan tinggi akan disalirkan ke bahagian organ untuk terus bertenaga daripada Kelenjar Pineal. Organ akan menerima tenaga tersebut dan akan memproses sebarang masalah atau ganguan atau kehilangan tenaga yang akan dihantar semula maklumat tersebut dalam bentuk isyarat yang bertekanan rendah. Isyarat bertekanan rendah akan dihantar ke coccyx di bahagian sulbi untuk dineutralkan. Proses peneutralan akan berlaku sekiranya Kelenjar Pineal membebaskan cukup elektron untuk dihantar ke Sulbi melalui medan arus elekromagnetik yang melingkari sekitar tubuh.

Jika isyarat bertekanan rendah ini gagal dineutralkan oleh sulbi, maka ia akan dipendamkan ke dalam ruas tulang belakang hingga boleh menyebabkan tulang belakang menjadi lemah struktur ikatan molekulnya, lemah dan menyebabkan kesakitan.

Kegagalan isyarat bertekanan rendah ini di neutralkan disebabkan faktor berikut:-

Kelenjar Pineal lemah hingga tidak mampu menghasilkan elektron yang mencukupi

Kejutan akibat kemalangan atau hentakan atau terjatuh terhempas atau terhantuk atau kejutan trauma emosi atau kejutan perubahan budaya

Suhu panas, persekitaran bertekanan rendah, kurang mandi, mandian air panas yang tidak mampu membekalkan elektron yang mencukupi.

Suasana persekitaran yang tidak hening, bising, hingar bingar, kotor, kelam kabut
Rajah di atas menunjukkan kedudukan tulang sulbi yang terletak di hujung coccyx. Sulbi ialah kristal piramid terbalik dan merupakan penentu zuriat. Kristal ini tidak akan musnah, ia sangat padat.


Pengecasan semula tulang belakang (spine recharging)

Kelenjar Pineal (prisma tubuh) adalah penjana elektron (caj negatif). Ia akan mengalir ke bahagian tulang sulbi (iaitu kristal tubuh di bahagian tulang coccyx) yang bercaj positif (ion proton).

Aliran elektromangetik yang terbentuk secara semula jadi ini akan terus berlaku selagi tubuh mengandungi elektron yang mencukupi dan rod tulang belakang berada dalam keadaan seperti berikut:-

Cukup tekanan (teori tekanan atau susunan molekul yang padat dan teratur yang boleh dicapai melalui cara penyejukan iaitu mandi atau berada di tempat yang hening)
Mempunyai gema (tidak tercedera disebabkan hentakan atau kejutan atau terjatuh terhempas atau terdedah kepada bunyi yang kuat dalam tempoh yang lama)

Persekitaran berelektron tinggi (seperti rumah yang bersih, dalam masjid, kawasan air terjun, taman bunga)

Bagi mencapai matlamat cukup tekanan dan kadar elektron yang tinggi berikut ialah petua dan saranannya:-

Mandi dengan air yang

  • sejuk
  • mengalir deras (kerana mempunyai banyak ion negatif atau elektron)
  • kekerapan yang tinggi
Minum air yang
  • sejuk
  • sedikit-sedikit tetapi kerap
  • air beralkali (semua air beralkali adalah berelektron)
Berada di persekitaran yang

  • bersih
  • mempunyai peredaran udara yang lancar
  • terang di waktu siang serta gelap di waktu malam
Aromatherapy Seri Wangi sebagai formula penyelesaian

Tekanan boleh dicapai dengan mudah dengan menggunakan air sejuk atau mandi dan minum dengan air ais.

Air mandian atau minuman boleh ditingkatkan elektronnya kepada jumlah yang tidak terhingga dengan menitiskan Aromatherapy Seri Wangi yang memegang rahsia elektron tinggi dan padat ke dalam air yang ingin digunakan.

Bagi mencapai tahap resonan (iaitu keserasian elektron untuk diserap oleh saraf), kaedah pengulangan yang kerap perlu dilakukan. Caranya ialah minum seteguk demi seteguk secara konsisten air sejuk berais yang dititiskan Aromatherapy Seri Wangi. Mandi dengan kerap air sejuk berais yang dititiskan Aromatherapy Seri Wangi. Sila rujuk tajuk Penggunaan Aromatherapy Seri Wangi dalam blog ini.

Aromatherapy Seri Wangi sebagai pembekal elektron

Aromathrapy Seri Wangi memegang gema pada tahap point zero dan berasaskan bahan beralkali sebenarnya merupakan salah satu bahan yang menjana dan membekalkan elektron pada tahap yang amat tinggi.

Hidrogen ialah rahsia elektron unggul dan dizahirkan dalam bentuk penghabluran ia akan membentuk sebuah piramid. Elektron di dalam Aromatherapy Seri Wangi ini terpelihara di dalam struktur hidrogen yang dibentukkan menjadi piramid. Elektron di dalam Aromatherapy Seri Wangi tidak akan hilang sehingga ia dialirkan ke dalam medium air. Ketika itu air telah memerangkap elektron dan menyebarkannya ke seluruh arah di dalamnya.

Tekanan dan gema garam sebagai penyusun molekul kristal

Garam bersifat neutral dan boleh menyusun sesuatu molekul dengan teratur. Sesuatu molekul akan mendapat getaran asal hingga boleh mencari pasangannya melalui susunan ikatan molekul yang sempurna.

Sulbi akan kembali terikat dengan susunan molekul yang sempurna hingga membentuk kristal yang bersinar dan berketumpatan tinggi.

Kaedah untuk menyusun struktur sulbi boleh dijalankan melalui rendaman larutan garam dalam kaedah Hidrotherapy Ice. Kaedah yang paling mudah ialah dengan pengambilan Formula Soul Salt yang merupakan salah satu formula Attitude Therapy.


Hidrogen mengekalkan elektron


Atom yang mempunyai banyak elektron adalah bersifat antioksidan dan mampu mengekalkan elektron. Satu-satunya unsur yang berada dalam keadaan bercaj negatif atau berelektron tinggi ialah apabila hadir unsur hidrogen. Hidrogen mempunyai hanya satu elektron. Ia wujud dalam bentuk gas jika berlaku penghabluran gas. Bentuk hablur gas hidrogen adalah menyamai bentuk piramid dalam bilangan yang ganjil seperti bertiga-tiga, berlima-lima, bertujuh-tujuh dan seterusnya.


Piramid (pyramid) ialah rahsia hidrogen yang akan memelihara dan mengekalkan elektron dalam ruangnya. Bekas berbentuk piramid akan memastikan bahan yang berada di dalam ruangnya terawet dan bertenaga serta kekal berelektromagnetik.


Mandi dengan Aromatherapy Seri Wangi dengan air ais adalah umpama berada di dalam ruangan piramid. Mandian ini akan mengekal dan menghasilkan semula elektron pada jumlah yang banyak dan ia akan terus mengekalkan elektronnya tanpa musnah dengan syarat terdapat sulbi di dalam ruang piramid tersebut supaya aliran tenaga berlaku di sebelah dalam.


Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sakit belakang atau tulang belakang atau sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia membantu dengan sedaya upaya walau di mana anda berada.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

1 ulasan:

Unknown berkata...

boleh tak terangkan bagaimana penyakit tulang belakang boleh terjadi? jenis penyakit?rawatan yang disyorkn?

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)