SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Isnin, 17 November 2008

Gelombang

Gelombang atau wave boleh dibahagikan kepada dua iaitu gelombang elektromagnetik seperti yang digunakan pada radio, sinar X, sinar UV, gamma dan cahaya boleh nampak dan satu lagi ialah gelombang mekanik.

Penyakit adalah satu bentuk gelombang mekanik yang terganggu oleh gelombang elektromagnetik sehingga mengubah keadaan keharmoniannya. Memanfaatkan gelombang elektromagnetik dalam cahaya boleh nampak kemudian menukarkannya kepada gelombang mekanik akan menjadikannya penawar sebenar kepada penyakit. Gelombang yang ditukarkan kepada mekanik ini disimpan di dalam pembawa atau formula-formula (ubat) dalam rawatan Attitude Therapy.

Gelombang mekanik sebenarnya adalah gelombang penawar atau gelombang bunyi yang berfrekuensi rendah. Ia dapat mengubah tenaga melalui pemindahan tenaga (energy transfer) daripada satu titik kepada satu titik pada zarah bahantara itu. Proses yang dilakukan secara berulang-ulang sehingga mencapai amplitud akan menghasilkan kesan yang maksima.

Gelombang mekanik adalah satu tenaga untuk merawat penyakit dan merangsang sistem kederiaan. Ia juga mampu mengubah keadaan. Contohnya apabila kita mendengar sesuatu perakra yang menyentuh peribadi, timbul perasaan seperti marah, dukacita dan sebagainya. Oleh yang demikian kita memerlukan gelombang mekanik dengan frekuensi rendah dan laju sebagai pengawalan keseimbangan. Salah satu pembawa (carrier) yang mewujudkan gelombang mekanik ialah garam.

Contoh lain, apabila diri seseorang disertai dengan kepercayaan (keimanan) maka gelombang akan berlaku pada tubuh. Gelombang elektromagnetik sebagai tenaga menyebabkan perenggangan dan gelombang mekanik sebagai proses pemampatan. Gerakan-gerakan anggota tubuh seperti solat adalah salah satu gerakan perenggangan dan "khusyuk" ialah gelombang atau gerakan pemampatan. Maka solat yang khusyuk adalah satu kombinasi gerakan penawar.

Gelombang bunyi yang digunakan dalam rawatan Attitude Theapy adalah gelombang yang mempunyai tenaga yang amat kecil, halus dan tidak dapat diukur dengan mana-mana alat pengukur gelombang.

Arus yang kecil sentiasa mengalir berterusan melalui saraf secara tetap. Ini ialah tenaga semulajadi yang mempunyai persamaan dengan tenaga hayat semulajadi manusia.

Mengapa Attitude Therapy menolak Elektromagnetik dalam perawatan?
  1. Gelombang elektromangetik menyebabkan kehangatan / haba yang mampu membakar sel-sel tubuh.
  2. Walaupun tidak dapat dinafikan bahawa sesetengah gelombang elektromagenetik tidak menghasilkan haba, namun jika ia termodulat oleh frekuensi yang sama dengan frekuensi sesetengah sel, ia tetap akan mengakibatkan kesan yang buruk pada tubuh (resonan yang buruk berlaku).
  3. Medan gelombang elektromagnetik yang mempunyai kekuatan rendah pada jarak frekuensi fisiologi mampu mengubah proses-proses fisiologi tubuh, sifat-sifat dan ritma-ritma biologi.
  4. Tenaga gelombang elektromagnetik yang di luar keamatan dan frekuensi fisiologi akan menguja tindakbalas penyesuaian homeostatik tubuh.
  5. Hubungan antara gelombang magnetik dan elektrik akan mengubah fisiologi sel dan organisma.
  6. Contoh terbaik bagi kesan gelombang elektromagnetik terhadap kesihatan ialah kekurangan pengeluaran carcadian melatonin oleh kelenjar pineal. Ini akan mengakibatkan penyakit seperti kanser, depresi dan gangguan tidur.
  7. Pengubahan fungsi-fungsi saraf dan sistem opioid endegenous yang mana ini akan mengganggu kelakuan-kelakuan dan fungsi-fungsi homeostatik.
  8. Arus elektrik ulang-alik 60Hz didapati mengganggu sistem enzim yang normal.
  9. Gelombang elektromagnetik mengubah kadar reaksi kimia dengan mempercepatkan proses penggiatan dan peralihan.
  10. Medan magnetik menyukarkan pengambilan ion kalsium oleh sel melalui penghidratan molekul air di sekeliling ion.
  11. Selagal haiwan yang tidak bertulang belakang mampu mengesan dan bertindakbalas terhadap medan elektrik dan magnetik.
  12. Pendedahan terhadap gelombang elektromagnetik menyebabkan penyakit kanser, depresi dan keguguran kandungan disebabkan oleh kurangnya sintesis hormon melatonin oleh kelenjar pineal yang sangat penting sebagai fungsi immune sistem.
  13. Walaupun gelombang elektrik dan magnetik boleh menyebabkan penambahan dalam aktiviti-aktiviti haiwan, tetapi haiwan tidak menunjukkan reaksi bahawa ia menyukai atau menentang gelombang tersebut.
  14. Semua haiwan dan manusia boleh mengesan gelombang elektrik tetapi sangat sedikir yang dapat mengesan gelombang mangetik yang juga berbahaya terhadap kesihatan.
  15. Radiasi gelombang mikro menjejaskan proses autoimmune dan menghalang immuniti sel-sel perantara.
Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)