SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Khamis, 9 Ogos 2007

Kelebihan darah yang sihat

Peningkatan sintesis DNA dan RNA yang diperlukan untuk metabolisma sel darah dan tisu badan. Ini membantu melegakan masalah anemia disamping menguatkan otot dan membaiki kulit.

Dengan menyeimbangkan elektrolit dan mencegah pengeringan cecair badan, ia dapat mencegah kehilangan lembapan daripada kulit. Kesemua ini bertindak untuk melambatkan penuaan dengan cara memanjangkan hayat sel hayat, mempercepatkan penukaran sel yang lanjut usia, melancarkan penghasilan hormon pertumbuhan yang diperlukan untuk metabolisma sel, merangsang pertumbuhan rambut serta menghitamkan rambut.

Membantu mengatasi masalah diabetis dan pengerasan salur darah yang menjadi punca penyakit Senile Dementia, iaitu kehilangan fungsi otak di kalangan orang lanjut usia. Paras gula darah penghidap diabetis menurun sehingga melebihi 70%.

Meningkatkan ingatan jangka pendek, kelajuan, ketajaman dan daya konsentrasi mental.

Melambatkan proses penuaan melalui pembersihan darah daripada kesan asidifikasi dan peningkatan oksigen di dalam otak. Tubuh terasa lebih cergas dan bersedia untuk aktiviti yang diperlukan. Pola pernafasan juga kembali teratur.

Orang yang lanjut usia sering merungut kerana sering pening kepala, sakit dada, lesu, tiada selera makan dan sukar tidur lena. Darah yang sihat akan melegakan tanda-tanda sakit tersebut dengan ketara.

Meraka yang mempunyai paras kolestrol dan triglyceride (tiga asid lemak yang diikat oleh glyceride) yang tinggi mengalami penurunan yang ketara.

Meningkatkan pengeluaran sel darah merah

Meningkatkan stamina dan ketahanan melalui pengambilan oksigen semasa bernafas.

Mencegah pertambahan berat badan dengan meningkatkan kadar metabolisma, dengan itu, lebih banyak tenaga terhasil daripada makanan supaya tidak tersimpan dalam bentuk lemak.

Meningkatkan ketahanan pada altitud tinggi apabila oksigen rendah di udara.

Mengatasi masalah kencing

Darah yang bersih akan mengurangkan bebanan buah pinggang untuk membersihkan darah. Buah pinggang yang terbeban dengan darah yang kotor akan menjadi lemah, hilang kemampuan untuk membersihkan darah dan menyingkirkan urin. Akibatnya buah pinggang akan tertempel plag protein dan hingga menjejaskan saluran ureter (saluran dari buah pinggang ke pundi kencing) dan saluran urethra (saluran dari pundi kencing ke alat kelamin). Saluran yang terjejas dengan plag protein akan turut menjadi lemah dan mengganggu prostat dan mudah dijangkiti bakteria. Akibanya timbullah simptom seperti ini:
  • Kencing tak puas / lawas
  • Kesukaran mengawal kencing
  • Kesakitan ketika kencing
  • Kerap kencing
  • Terlalu mudah terkencing
Memulihkan masalah jantung

Memulihkan paras lipid ketumpatan rendah iaitu "kolestrol jahat" di dalam darah lalu mencegah timbunan lemak pada salur darah yang menghalang aliran darah serta meningkatkan risiko sakit jantung dan strok. Timbunan lemak yang dibentuk oleh kolestrol, apabila beredar di dalam darah akan melekat pada protein. Ia bertindak bersama saponin lain untuk menormalkan tekanan darah, meningkatkan fungsi jantung serta melegakan masalah degupan jantung yang tidak teratur. Kelihatan cecair darah perlu seimbang bagi menjana tekanan yang stabil.

Meningkatkan respirasi sel dengan penyerapan gas yang dikeluarkan oleh usus besar yang boleh menyebabkan kandungan oksigen dalam darah berkurangan. Darah yang bergas menyukarkan proses penurunan berat badan dengan mewujudkan kesan menguap yang kerap dan mengganggu sistem tubuh.

Formula yang mengubah berbagai nutrisi kimia menjadi tenaga baru dengan mengaktifkan asid amino dan vitamin tertentu di dalam darah.


Dengan kata lain, Formula Habibi mampu menyusun organisma melalui pengaktifan enzim-enzim di dalam darah bagi tujuan pengubahan tenaga baru.

Satu gen satu enzim

Formula Habibi mampu memainkan peranan yang cekap kepada proses metabolisma darah untuk menjadikan enzim dan setiap gen bertanggungjawab di atas satu enzim tertentu maka darah akan bersifat harmoni dan terelaklah daripada terjadinya penyakit bahkan merawat penyakit yang telah tersedia ada.

Alasannya ialah darah yang sihat dan normal mampu dengan sendirinya menghasilkan dan menggantikan nutrien yang telah kehilangan zat kimianya.

Formula Habibi mampu menjadi faktor pengubah gen di dalam sel darah menjadi bahan genetik murni dan menyahkan gen liar yang mempengaruhi bakteria berbahaya di dalam darah.

Kebanyakan protein adalah enzim

Yang mempunyai pasangannya dengan masa yang tepat lalu memerangkap dan menguasai molekul-molekul yang kecil.

Formula yang dapat mengaktifkan asid amino supaya saling tarik-menarik sekaligus rantai protein melilit dan memadat sekalipun dalam keadaan lentur.

Formula yang mengaktifkan enzim dengan memecah atau menggabungkan satu molekul dengan molekul yang lain. Setiap enzim bertanggungjawab atas satu reaksi tertentu untuk menghasilkan tenaga.

Dengan mengaktifkan enzim pencernaan melalui pemecahan makromolekul, beberapa fungsinya mengaktifkan gula POLISAKARIDA menjadi tenaga baru.
  • Menggunakan bahan biologi yang paling semula jadi kepada kesihatan darah
  • Bertindak seperti ubat anti-radang tetapi tidak tergolong dalam kategori demikian
  • Juga dapat menyekat penularan kerosakan struktur
  • Mampu mengawal dan menghilangkan pengaktifan bahan-bahan yang tidak diperlukan di dalam darah malah menyingkirkan secara menyeluruh sebelum bahan tersebut sempat menular ke bahagian yang menjadi sasaran.
  • Dicipta melalui kerja asas penyakit darah yang lazimnya dapat diterima oleh semua individu sekalipun kerja sistem tubuh kepada mekanisma pengambilan ubat tertentu adalah berbeza di antaranya.
  • Bahan-bahan kimia pencemar darah yang menjadi penyebab kepada fenomena berbagai-bagai gejala bagi penyakit moden.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)