SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Ahad, 14 Disember 2008

Sistem Log

Jantung ialah organ yang mempunyai otot yang paling kuat dan tidak akan lemah. Oleh itu, tidak ada istilah "lemah jantung" atau tidak perlu dirisaukan sekiranya seseorang itu didakwa mengidap penyakit jantung. Penyakit jantung bukan merupakan penyakit kronik. Rentaknya terganggu apabila terdapat sistem tubuh yang terganggu yang menyebabkan rasa cepat panik, mudah terkejut / terperanjat atau gementar (darah gemuruh).

Infrasonik dan denyutan jantung

Jantung akan terus berdenyut sejak dalam kandungan ibu lagi. Denyutan ini akan berterusan walaupun seseorang itu telah meninggal dunia. Jantung juga tidak akan berhenti walaupun ia dikeluarkan dari tubuh manusia (semasa proses transplan jantung). Satu persepsi yang mendakwa bahawa denyutan nadi penentu kematian perlu diperbetulkan. Sila ikuti post ini dibawah untuk memahami persepsi kematian berdasarkan sistem log (kaedah ilmu Attitude Therapy).

Otot jantung adalah dari jenis yang menyimpan gelombang infrasonik yang terbaik. Oleh itu, ia sentiasa menendang atau bergerak apabila mendapat rangsangan tenaga (dalam bentuk infrasonik). Keadaan ini sama seperti ekor cicak apabila terputus atau otot kaki katak apabila dikenakan kejutan elektrik. Jantung hanya akan berhenti berdenyut apabila keseluruhan bendalir darah musnah, atau keseluruhan struktur jantung itu musnah.

Haiwan yang berhibernasi seperti beruang (dalam gua), katak dan belut (dalam lumpur) boleh berterusan berhibernasi tanpa respirasi (bernafas) selama beberapa tahun tanpa tubuh menjadi reput kerana jantung yang masih bergerak. Mumia (mayat yang diawet tetapi mempunyai organ jantung di dalamnya) juga didakwa mempunyi tindak balas terhadap jantungnya apabila diberi rangsangan. Jantung mumia yang tidak diberi rangsangan pula masih berdenyut dalam tempoh tertentu (misalnya setiap satu bulan satu denyutan) secara konsisten.

Fakta Menarik

Gelombang Infrasonik ialah gelombang yang halus tetapi sangat besar dan bertenaga, bersifat menembusi segala ruang serta tidak dapat dikesan oleh sebarang peralatan seperti gelombang gempa bumi. Rentak jantung mempunyai rentak yang sama dengan gelombang infrasonik. Oleh itu hanya manusia dan haiwan melalui instinct dapat mengesan gempa bumi yang bakal berlaku dan menyebabkan rasa keresahan melalui rentak jantung yang resonan dengan gegaran gempa bumi. Setakat ini belum ada ahli sains berjaya mencipta alat yang boleh mengesan kehadiran gempa bumi yang bakal berlaku.

Gelombang Ultrasonik adalah berlawanan dengan gelombang Infrasonik. Ia sangat lemah dan berjarak pendek dan bersifat memantul. Ia digunakan untuk mengesan objek seperti radar dan ultrasound. Kelawar merupakan satu-satunya haiwan yang mempunyai keupayaan ultrasonik untuk mengesan objek bagi menggantikan peranan mata pada waktu malam.


Satu Injap Jantung Lemah

Dalam satu binaan struktur jantung, untuk memastikan ia dapat berfungsi sebagai sebuah pam, maka secara semulajadi terdapat satu bahagian injap telah dilemahkan. Keadaan ini adalah normal bagi setiap manusia. Dengan lemahnya satu injap ini, maka jantung akan terus dapat berdenyut berterusan tanpa henti dan tanpa mengalami kehabisan tenaga (yang mengakibatkan haus / panas / jem / stuck / hang). Berbanding dengan otot jenis lain, tidak terdapat mekanisma seperti jantung yang menyimpan tenaga infrasonik malah menjananya pula dan tidak terdapat sistem binaan yang membolehkan berlakunya "recycle energy" untuk mematikan ia sentiasa berdenyut.

Injap Dan Organ Pembersih

Setiap injap yang lemah akan mempengaruhi arah aliran darah kepada sesuatu organ. Berdasarkan kajian, akhirnya rumusan dapat ditentukan hubungan antara setiap injap dengan organ pembersihnya.
INJAPORGAN PEMBERSIH
1. Trikuspid (tiga kuspid)
- darah dipam masuk dari tubuh
- tidak beroksigen
Hati
2. Sabit Arteri Pulmunari
- darah dipam keluar ke paru-paru
- tidak beroksigen
Paru-paru
3. Bikuspid (dua kuspid)
- darah dipam masuk dari paru-paru
- beroksigen
Buah pinggang
4. Sabit Aorta
- darah dipam keluar ke seluruh badan
- beroksigen
Usus besar


Organ Pembersih bagi setiap log
Sistem serkulasi darah


Sistem Log dan saiz tubuh genetik.

Berdasarkan kajian fisiologi yang unik ini, maka wujudlah satu istilah dinamakan "Sistem Log". Secara fizikalnya, kesan pengaruh sistem log terhadap organ menjadikan tubuh mempunyai saiz normal yang digelar "sistem saiz genetik".

Berbeza sistem log, maka saiz tubuh juga berbeza.

SISTEM LOGSAIZ TUBUH
LOG 1
- injap trikuspid secara semulajadi lemah
- memberi kesan kepada hati dan pembakaran lemak berlaku secara aktif
- darah dibawa dari hati dengan mudah masuk ke jantung
- lemak yang terbentuk mudah dipecahkan
Kurus
LOG 2
- injap sabit arteri pulmonari secara semulajadi lemah
- memberi kesan kepada kadar oksigen dan menghalang pembentukan lemak sama sekali
- darah dari jantung dengan mudah dipam ke paru-paru
- urik asid dan karbohidrat lemak tidak mudah terbentuk
Sangat kurus
LOG 3
- injap bikuspid secara semulajadi lemah,
- tidak memberi sebarang kesan terhadap tubuh
- sistem normal
- buah pinggang dapat menjalankan fungsi seperti biasa dan saiz tubuh sederhana
Sederhana
LOG 4
- darah dipam dengan mudah ke seluruh tubuh
- memberi kesan kepada metabolisma
- darah kurang beroksigen, memudahkan pembentukan lemak
- usus menerima banyak bekalan darah dan menjadi aktif
- keaktifan usus menjadikan fiber mudah dibuang dan urik asid yang tertinggal mudah membentuk lemak
Sangat gempal



Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)