SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Rabu, 3 Disember 2008

Asas Konsep Tenaga Bunyi (Bahagian 2)

Halaju bunyi dalam gas adalah bergantung kepada pelbagai faktor seperti suhu dan tekanan, pemakanan, gaya hidup, gangguan, tempat tidur, keletihan dan sebagainya. Apabila suhu panas maka akan terhasil gas, tetapi bila sejuk, bunyi terhasil. Air sejuk bersama Seri Wangi (Aromatherapy Vibration) akan menghasilkan tekanan tinggi dan ketika itu tenaga yang konsisten untuk segala aktiviti diperolehi.

Faktor luaran sebenarnya amat mempengaruhi keadaan dan aktiviti sel-sel sama ada stabil atau sebaliknya. Frekuensi rendah adalah bersifat sejuk. Halaju bunyi dalam ais akan merendahkan suhu pada bahagian tekanan rendah. Suhu tubuh pula ditetapkan oleh faktor luaran yang berkadar terus dengan punca tenaga atau kuasa yang wujud pada sistem penghadaman iaitu perut.

Apabila kaki sejuk dan tengkuk menjadi panas, maka ketika itu berlaku pemindahan haba yang menyebabkan keadaaan suhu yang tidak stabil. Untuk itu, air sejuk diperlukan dan suhu badan akan kembali stabil.

Daya Atau Bunyi Dalam Rahsia Garam

Proses penurunan dalam gerakan bunyi dalam rahsia garam adalah suatu cara mempercepatkan atau menggerakkan sesuatu tenaga yang telah pegun. Daya atau bunyi akan bergerak dalam pelbagai arah. Ada pelbagai jenis daya dalam kehidupan harian. AT mengambil langkah semula jadi menggunakan daya tekanan dalam konsep rawatan menggunakan air atau hidroterapi.

Daya Atau Tenaga

Daya tidak boleh dilihat tetapi kita percaya bahawa terdapat daya yang bertindak ke atas sesuatu objek kerana tindakan daya itu menyebabkan beberapa perubahan yang boleh diperhatikan pada objek. Daya juga boleh menyebabkan perubahan pada bentuk atau gerakan sesuatu objek. Daya boleh mempercepatkan dan juga melambatkan. Daya boleh mengubah bentuk dan juga boleh mengubah arah sesuatu objek.
  • Manusia yang stabil atau sihat mempunyai daya graviti.
  • Manusia yang ingin mempunyai pengaruh harus mempunyai daya magnet.
  • Manusia yang ingin menarik minat seseorang harus mempunyai daya elektrostatik.
  • Manusia yang ingin mencari kekuatan harus mempunyai daya nuclear.
  • Manusia yang ingin berjaya harus mempunyai daya geseran.
Aktiviti Tenaga Dan Hukum Tenaga Pada Tubuh

Tubuh badan kita sebenarnya saling memerlukan dan mengeluarkan tenaga hampir sepanjang masa. Tenaga paling banyak digunakan ketika berfikir atau kreatif ketika mencari penyelesaian. Aktiviti-aktiviti tenaga berlaku mengikut keadaan masa dan perubahan gelombang. Tenaga air sebenarnya paling banyak menguasai tubuh badan kita.

Perut sebenarnya adalah pusat tenaga (solar plexus) di dalam tubuh kita. Di waktu siang (tengah hari) perut kita berada dalam keadaan gelap gelita dan wujud segi tiga di luar badan kita dengan elektron-elektron akan lebih agresif disebabkan aktiviti-aktiviti luar. Nitrogen, hidrogen dan oksigen juga akan aktif. Apabila kita makan di waktu tengah hari, kita perlu sedikit masa untuk tidur selepas itu supaya kegelapan dalam perut bertukar menjadi cahaya pada perut agar tiada kesan keracunan berlaku. Cas-cas proton dalam perut akan menjadi aktif dan berlakulah perubahan tenaga iaitu tenaga cahaya ditukar kepada tenaga kimia.

Di malam hari apabila kita tidur dalaman tubuh bercahaya, proton aktif, perut akan bekerja dan menghasilkan tenaga apabila wujudnya spectrum cahaya. Pengambilan madu atau Seri Wangi sebelum tidur akan mewujudkan tenaga cahaya. Ia menukarkan pusat tenaga kepada gelombang magnetic iaitu tenaga warna putih akan wujud bagi mengimbangkan tenaga. Malam mencipta banyak tenaga untuk menghasilkan tenaga pada siang hari keesokannya. Waktu tidur malam yang paling sesuai ialah di antara 9.00 hingga 1.00 pagi dan selepas itu haruslah bangun untuk melakukan aktiviti supaya penggunaan tenaga akan berlaku.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

Tiada ulasan:

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)