SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Selasa, 10 Julai 2007

Rawatan Cirit birit

Cirit birit adalah keadaan masalah pembuangan air besar yang kerap, tidak terkawal dan berlaku discaj air yang banyak semasa membuang air besar.

Cirit birit berlaku disebabkan probiotik di dalam usus besar musnah disebakan ketoksidan yang berpunca daripada keasidan yang tinggi di dalam tubuh. Keasidan yang tinggi ini datangnya daripada pemakanan sama ada, keracunan atau pencemaran makanan. Makanan yang dihinggapi lalat antara punca utama yang menyebabkan makanan tercemar. Makanan yang tercemar, mengandungi protein teroksida yang tinggi yang juga bertindak sebagai racun dan berasid.

Pada peringkat awal, keracunan makanan boleh diatasi oleh Hati (CL 12). Tetapi dalam kuantiti yang banyak, hati sudah tidak lagi mampu memproses racun seterusnya akan menukar racun dalam bentuk asid untuk diproses oleh Pankreas (CL 15).

Walaupun organ utama yang berkaitan dengan cirit birit ialah usus besar (CL 19), namun rawatan terbaik untuk menjadikan prebiotik terbina semula secara sedia kala ialah dengan memastikan tahap asid dalam tubuh dikawal. Rawatan masalah cirit birit yang berlarutan dengan menggunakan CL 15 bagi menyeimbangkan asid dalam tubuh mampu adalah cara terbaik. Biasanya Pankreas akan kembali bertenaga selepas 10 minit mengambil rawatan CL15. Ketika itu cirit birit akan berhenti.

Cara Pengambilan CL 15

Cara pengambilan ialah dengan menggunakan Formula CL 15 Fasa Dua, ambil dengan jumlah 7 biji sekali yang diulang setiap minit sehingga habis satu botol yang mengambil masa kira-kira 30 minit untuk dihabiskan.

Petua ketika cirit-birit

Pastikan anda tidak mengambil makanan yang mengandungi kalori tinggi seperti cili, kari atau dari jenis yang pedas.

Elakkan mengambil makanan yang rangup kerana ia tidak mampu dicerna dengan baik disebabkan kekurangan air dalam badan.

Ambil air teh ais sebagai minuman sementara sebagai menggantikan air yang hilang. Teh boleh bertindak sebagai anti oksida yang mampu menahan keracunan daripada terus merebak. Meminum air Aromatherapy Seri Wajah juga bertindak sebagai anti oksida.

Tidur pada waktu Qailulah (11.00 pagi hingga 1.00 tengah hari) supaya penghadaman berjalan lancar. Tidur awal selepas Isyak (sebelum pukul 9.30 malam) supaya bahagian Hyperthalamus (CL 4) yang mengawal kekuatan usus menjadi lebih bertenaga.

Bahagian hipothalamus mengawal tumpuan dan kekuatan usus amat sensitif dengan bunyi dentuman (high range frequency). Elakkan daripada mendengar bunyi-bunyian berdentum atau muzik yang bergendang.

Insya Allah, petua ini menyumbang kepada 80% faktor penyembuhan.

Semoga anda bergembira dengan post ini. Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk sebarang jenis penyakit, sama ada kronik, kritikal atau yang tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, emosi, mental dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar membantu walau di mana anda berada, insya Allah.

2 ulasan:

babylito berkata...

Cirit birit kadangkala menyerang kanak-kanak. Bila diserang cirit-birit biasanya perut anak juga akan kembong. Bila diberi susu, keadaan akan menjadi lebih buruk. Biasanya anak akan kelesuan akibat pembuangan air tanpa henti dan diikuti rasa pedih dibahagian dubur. Anak juga akhirnya akan takut minum susu atau apa jua makanan.
Vitagen, nutrigen adalah minuman berkultur yang dikatakan dapat memelihara probiotik didalam usus besar. Sejauh mana keberkesannya tidaklah diketahui. Tetapi mengikut pengalaman anak saya mudah buang air besar jika mengambil vitagen namun tidak akan membuang air besar jika berhentikan pengambilannya. Bermakna anak saya mula bergantung pada vitagen utk proses air besarnya dan ini sudah pastinya tidak baik.
Petua minum air teh mungkin mujarab terhadap org dewasa tetapi bagaimana pula dengan kanak-kanak. Tidak semua kanak-kanak mahu minum air teh. Alternatif minum air aroma mungkin berjaya tetapi bagaimana pula yang tidak menggunakan aroma seri wajah? Ada kanak-kanak tidak suka sebarang benda yg diberi bila didalam kesakitan atau memuntahkannya kembali yang pastinya akan menggagalkan usaha pengambilan NW15.

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

Apabila perut bertenaga, ia akan mula untuk menghadam makanan yang dimakan atau cuba untuk memproses makanan yang telah keracunan.

Muntah setelah mengambil sesuatu rawatan CVT ialah salah satu kesan yang baik bagi beberapa penyakit seperti cirit-birit, jangkitan darah, demam denggi dan loya tekak. Bahan yang dimuntahkan adalah beracun hingga tidak mampun dicernakan oleh tubuh secara semulajadi. Seseorang itu akan lega atau pulih daripada penyakit setelah berjaya memuntahkan toksik atau setelah membuang air besar dengan banyak kemudian dapat tidur dengan lena selepas itu (tidur delta), insya Allah.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)