SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Khamis, 23 Oktober 2008

Tangani Delima Anak Khunsa

Menangani anak khunsa perlu peka merujuk kepada kecenderungan anak tersebut sama ada dia lebih kepada lelaki atau perempuan. biasanya dalam lingkungan umur dari 3 hingga 6 tahun ialah waktu paling sesuai untuk melihatnya.

Empat jenis keadaan khunsa
1. Kecenderungan organ kelamin lelaki.
2. Kecenderungan organ kelamin perempuan.
3. Tidak menunjukkan kecenderungan mana-mana organ (pembentukan alat kelamin tidak jelas)
4. Kedua-dua organ kelihatan amat jelas.

Kencerungan organ yang menjurus kepada sesuatu kelamin boleh dengan mudah menentukan kecenderungan jantinanya. Tetapi untuk organ yang tidak jelas pembentukan sama adan lelaki atau wanita, maka pemerhatian perlu dilakukan.

Kecenderungan Lelaki

Sifat kejantinaan ditentukan oleh organ testis atau ovari. Sekiranya organ testis terbentuk dengan sempurna, maka testosteron akan dirembeskan. Testosterone akan menonjolkan sifat kelelakian akan lebih ketara. Khunsa yang dominan lelaki boleh membesar seperti lelaki dalam keadaan turut memiliki kelamin wanita.

Kecenderungan Wanita

Begitu juga jika ovari yang terbentuk dengan sempurna berbanding testis. Ovari yang sempurna akan merembeskan estrogen. Estrogen akan membentuk ciri-ciri seks sekunder atau ciri-ciri kewanitaan termasuk karektor ke arah kewanitaan. Oleh itu, khunsa dominan wanita akan membesar seperti wanita walaupun turut memlikili kelamin lelaki.

Khunsa Tidak Sempurna

Terdapat juga khunsa yang tidak sempurna pembentukan kedua-dua ovari dan testis. Khunsa jenis ini tidak dapat ditentukan kecenderungan jantinanya.

Khunsa Sempurna dan Seimbang

Ada juga khunsa yang sempurna pembentukan kedua-dua jantinanya. Tetapi khunsa jenis ini amat jarang ditemui. Jika ada, kedua-dua jenis hormon yang bertentangan tidak dapat dihasilkan serentak, tetapi ia boleh berubah-ubah dipengaruhi oleh kecenderungan minda. Sekiranya khunsa jenis ini membesar di persekitaran yang cenderung kepada lelaki, maka organ testis akan lebih aktif dan penghasilan testosterone akibat pengaruh minda. Sekiranya khunsa membesar di persekitaran yang dikelilingi oleh wanita, maka ovari akan lebih aktif dan hormon estrogen akan terhasil akibat pengaruh minda.

Tempoh umur mumaiyiz iaitu ketika berumur antara 3 hingga 6 tahun (atau peringkat baru belajar mengenal halal dan haram, najis dan suci, lelaki dan perempuan) ialah waktu untuk menentukan sifat sebenar kejantinaan khunsa. Ibu bapa perlu memberi ruang untuk kepada anak khunsa untuk memilih kecenderungan jantinanya. Kecenderungan kejantinaan boleh diperhatikan melalui karektornya.

Sebagai seorang khunsa, mereka hendaklah memilih kecenderungan jantinanya sendiri. Mereka tidak boleh menukar-nukar jantinanya sesuka hati kerana selain mengelirukan masyarakat, mereka juga akan mengalami masalah kecenderungan mental terhadap pemilikan sesuatu jantina. Mental akan mempengaruhi rembesan hormon sama ada testosterone atau estrogen. Sekiranya pertukaran dilakukan dengan kerap, maka kemungkinan kedua-dua hormon ini akan dihasilkan atau kedua-duanya tidak boleh dihasilkan terus.

Antara tanda gangguan penghasilan hormon ialah
1. Kecelaruan aura. Aura yang bercelaru mempunyai persekitaran ion yang menjejaskan kesihatan diri dan mereka yang berada di sekitarnya.
2. Sikap panas baran yang melampau.
3. Rasa kebosanan dan kemurungan yang melampau.
4. Kelemahan sistem antibiotik dan mudah mendapat jangkitan penyakit.
5. Menghasilkan pheromon yang tidak stabil yang boleh menggangu hormon mereka yang sihat.
6. Memberi kesan kepada rentak jantung. Mudah terkejut, mudah rasa cemas atau panik yang keterlaluan.

Khunsa bukan penyakit tetapi kejadian yang tidak boleh diubah. Masalah cuma timbul apabila berlaku kecelaruan hormon akibat faktor pemakanan dan persekitaran yang tidak sihat. Khunsa tidak memerlukan sebarang rawatan kecuali melibatkan kesihatan terutama berkaitan dengan penghasilan hormon yang dominan.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

1 ulasan:

babylito berkata...

Gynaecomastia boleh didefinisikan sebagai pembesaran payudara di kalangan kaum lelaki yang tidak normal dan menyerupai payudara wanita.

Gynaecomastia kerap berlaku di kalangan remaja lelaki. Walaubagaimanapun, 90 peratus daripada mereka akan pulih dengan sendiri dalam beberapa bulan atau apabila mereka mengakhiri zaman remaja. Keadaan ini juga boleh berlaku di kalangan anak yang baru lahir dan orang tua.

Asas utama terjadi gynaecomastia adalah ketidakseimbangan hormon wanita, oestrogen (yang berlebihan) dan kekurangan hormon lelaki, testosteron namun perkara ini hanyalah andaian pakar perubatan sahaja. Tidak dapat dipastikan apa punca sebenar penyakit ini kerana terdapat banyak punca-punca lain lagi terutamanya fisiologi dan sejarah perubatan.

Mengapa sejarah perubatan boleh menjadi sebab kepada penyakit ini? Ini lah antara bukti yg dapat mengaitkan perubatan alopati dan kesihatan seluruhnya. Perubatan alopati hanya mengurangkan simpton penyakit namun tidak sekali2 menyembuhkan. Ini lah punca terjadinya penyakit-penyakit yag lebih pelik dewasa ini.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)