SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Selasa, 23 Oktober 2007

Struktur Applied Kinesiology

Kaedah mencari jawapan melalui penyiasatan secara saintifik dan kerohanian yang perlu disertai dengan nilai-nilai murni.
Impuls hanya boleh bergerak dalam satu arah dan pemancaran sesuatu impuls pada kelajuan di antara 1 hingga 20 milisaat. Impuls yang melintasi sesuatu saraf mestilah ringkas dan sama.
Kabel pemicu yang memberi pesanan / mesej sebagai impuls secara telegratis. Respons bertempur dengan rentak jantung dan tekanan darah meningkat di mana otot-otot besar bersiap sedia untuk bertindak dengan cepat.
Rajah di bawah menunjukkan struktur sebenar Applied Kinesiology yang dilabelkan pada diri pesakit atau sistem penerima.
Tangan kanan sebagai pengawal – refleks yang menggunakan system saraf / periferi bagi mengawal segala tindakan terkawal dalam berbagai bentuk pergerakan. Ia juga disokong oleh system saraf soma dan automatic
.
Applied Kinesiology (AK) Bio-feedback (Muscle Testing)
Diagnos Applied Kinesiology AK sebenarnya seperti proses sesuatu system pentadbiran di dalam otak yang mengawal dan menyelaraskan segala aktiviti tubuh. Terdapat beberapa unit di dalam system yang bertanggungjawab menyelesaikan setiap maklumat yang diterima.
Tangan kiri pendiagnos dijadikan reseptor atau penerima maklumat manakala tangan kanan pesakit akan melaksanakan gerak balas atau tindakan selepas menerima arahan daripada otak.
Kekunci Utusan Lintasan Impuls
  • Jawapan akan diperolehi secara automatic tanpa perlu pemikiran otak.
  • Pesakit tidak perlu mempelajari kaedah ini. Ia datang dengan sendiri dan berlaku tanpa disedari.
  • Jawapan adalah tersangat pantas apabila dikenakan isyarat.
  • Tidak terikat kepada perkataan yang disuarakan.
  • Refleks atau jawapan sebagai gema bergantung kepada ketetapan pada maksud yang tercetus daripada niat.
Applied Kinesiology (AK) menggunakan gelombang magnetic/gelombang bunyi daripada niat seseorang. Ia boleh dibandingkan sebagai bunyi dengan not yang sangat rendah tanpa perlu bersuara.
Apabila seseorang bersuara, gelombang yang terbentuk adalah gelombang radio yang mempunyai banyak kelemahan daripada segi penghantaran dan penerimaan. Isyarat audionya perlu difokuskan kepada gema supaya dapat diperkuatkan bagi tujuan tertentu.
Isyarat pembawa dalam proses Applied Kinesiology (AK) yang tidak dikehendaki sebagai maklumat akan dibumikan. Ini menjadikan proses Applied Kinesiology (AK) lebih tepat, bersih dan terletak daripada sebutan/maklumat yang salah.
“Jaringan litar saraf yang mampu menterjemah permasalahan melalui eksplorasi pemikiran emosional”
Keunikan Applied Kinesiology
Kaedah diagnosis yang mempunyai nilai seni social di bawah sedar adaptif (Adaptive unconsciousness) yang dapat merasakan pada detik/saat yang pertama sebagai penolak/penarik gelombang intuitif.
Di dalam ruang yang gelap sebenarnya penuh dengan hasrat, imaginasi, memori dan fantasi yang terlalu rumit untuk difikirkan secara sedar di ruang yang terang.
Sewaktu pertama kali melihat sesuatu, kebenaran atau sebaliknya telah diketahui sebagai merasakan satu penolakan gelombang intuitif.
Sistem Saraf Pusat (SSP)
Pendiagnos Applied Kinesiology (AK) menggunakan peraturan sistem saraf menguja.
Sistem Saraf Pusat (SSP) Penerima dan pentafsir impuls saraf dari reseptor dan juga organ deria.
Sistem Saraf Pusat (SSP) Penerima – pentafsir melalui gema dan impuls saraf.
Sistem Saraf Pusat (SSP) Kawalan dan penyelarasan.
Sistem Saraf Pusat (SSP) Mengawal aktiviti tubuh
Sistem Saraf Pusat (SSP) Pusat kawalan tindakan refleks.
Proses Applied Kinesiology (AK) di dalam menggunakan kaedah penghantar dan penerima isyarat yang digerakkan oleh neuron sebagai unit asas bagi system saraf. Dendrit menerima impuls/utusan sebelum menghantarnya ke badan sel.
Applied Kinesiology (AK) juga mengambil kira kepentingan koordinasi antara system saraf dengan system endokrin dalam penyelarasan gerak balas terhadap sesuatu rangsangan. Penyelarasan dilakukan oleh system saraf dan system endokrin dalam menghasilkan gerak balas terhadap sesuatu isyarat.
Golongan spiritual didapati mempunyai bilangan neuron yang lebih banyak berbanding golongan lain. Keadaan ini menjadikan kesan refleks bagi golongan spiritual adalah lebih pantas.
Tindakan diagnosis perlu dilakukan dengan pantas dan cekap untuk mengelakkan isyarat daripada terputus kerana berlaku sela/jarak waktu yang tertentu. Keadaan ini menyebabkan otot terjerut dan ujian Applied Kinesiology (AK) menjadi rumit.
Applied Kinesiology (AK) yang dilakukan dengan konsisten menjadikan penghantaran impuls lebih cepat di mana ia boleh melompat dari satu nodus ke nodus yang lain.
Applied Kinesiology (AK) sekiranya dilakukan dalam keadaan berdiri tegak akan memberikan respons penuh yang lebih cepat dan tepat kerana vertebra membentuk komponen yang disusun secara bersiri sebagai struktur tulang belakang.
Sistem Saraf Periferi (Pendiagnos atau Pemancar)
  • Perhubungan system saraf pusat dengan bahagian yang lain (soma) dikenali sebagai system saraf periferi.
  • Ia mengawal tindakan luar kawal seperti pernafasan dan denyutan jantung.
  • Pendiagnos mestilah tenang, teliti, focus, cukup rehat dan bertenaga.
  • Tumpuan pada pendiagnos melalui saraf karnium yang berasal daripada otak dan berhubung dengan organ deria di seluruh badan sebagai efektor otot dengan ketepatan melalui saraf spina.
  • Keadaan ini melibatkan tindakan dalam cara berlawanan iaitu perencatan dan perangsangan apabila dikenakan pada titik sentuhan.
  • Boleh terjadi respons yang tidak dihantar dan menetap dalam keadaan pasif.
  • Dalam Applied Kinesiology (AK), system ini mengawal tindakan terkawal oleh pendiagnos dan mendapat refleks sebagai jawapan dalam bentuk tindakan luar kawal oleh pesakit.
Sebenarnya emosi lebih tepat mencerap warna yang dilihat dan memutuskan sama ada tubuh kita memberi respons sebagai menerima atau menolak. Ingatan emosi (Hypothalamus) sebenarnya juga mempunyai bentuk fikiran yang tersendiri tanpa dipengaruhi oleh fikiran rasional. Hypothalamus adalah gedung penyimpanan maklumat yang terpendam dan bertindak sebagai kekunci struktur system limbic.
“Ingatan pengalaman melalui emosi adalah paling sukar dihapuskan”.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan dalam blog ini. Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia ikhtiar dengan sedaya upaya membantu walau di mana anda berada, Insya Allah.

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

2 ulasan:

putra berkata...

Smekom... adakah semua orang berpontensi utk mahir dlm AK ... dan adakah ketepatannya dlm diagnos pesakit itu benar .. atau hanya tekaan shj.. sebagai contoh 5 pengamal AK mendiagnos seorang pesakit, adakah kelima-lima pangamal AK memberi jawapan yang sama... Terima Kasih

ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN berkata...

W'salam. Untuk menjawab soalan ini memerlukan penjelasan yang lebih terpeinci agar tidak terkeliru. Untuk itu, satu post khas berkenaannya insya Allah akan saya tulis penjelasannya nanti.

Sebagai jawapan ringkas, sebenarnya semua orang berpotensi untuk mahir mempraktikkan AK. Penguasaannya bergantung kepada diri seseorang.

Ketepatannya diakui benar, insya Allah. Semasa saya belajar kaedah ini di dalam kelas yang terdapat 20 orang peserta, kesemua peserta akan diuji sebelum diberi kelulusan. Alhamdulillah didapati kesemua peserta lulus kerana dapat membuat diagnos yang mempunyai jawapan yang sama. Saya telah mengikuti 2 kelas seumpama ini dan saya juga biasa menganjurkan kursus yang mengajar kaedah AK ini kepada penduduk setempat. Ketika ujian dijalankan, terbukti ketepatannya oleh semua peserta.

Pernah juga terjadi dalam satu keadaan dianosis yang rumit dan memerlukan penyiasatan mendalam, didapati beberapa orang pengamal memberikan jawapan berbeza. Tetapi penyiasatan untuk masalah dasar masih tetap memberikan hasil yang sama. Ketika itu kami jalankan bengkel untuk ujian terhadap jenis-jenis sayur yang baik untuk kesihatan. Kesimpulan daripada bengkel tersebut rupa-rupanya setiap orang tidak sama kesan terhadap pengambilan sesuatu sayur.

Sama ada AK ini boleh diterima atau tidak, sebenarnya memerlukan kekuatan dan kesediaan pengamal itu sendiri. Pengamal perlu hening dan fokus untuk mendapatkan jawapan. Hasilnya nanti adalah sama ada jawapannya dijumpai atau tidak dapat dijumpai. Bukan tepat atau tidak tepat.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)