SELAMAT DATANG

Blog ini memberikan khidmat nasihat kesihatan dan penjelasan secara saintifik meliputi masalah kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual terutamanya penyakit yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh. Setiap pertanyaan amat dihargai dan semoga tulisan dalam blog ini bisa membantu meringankan penderitaan anda. Untuk mendapatkan rawatan, sila hubungi saya melalui borang yang disediakan di bawah

Rabu, 12 September 2007

Bayi Alah Dengan Orang Ramai

Bayi mudah mendapat alahan melalui sentuhan ataupun melalui udara jika dibawa berjalan ke tempat-tempat yang sesak dengan orang ramai seperti pusat membeli belah (apatah lagi jika disentuh oleh ramai orang). Perkara ini biasa terjadi tetapi doktor hospital tidak dapat menjelaskannya secara saintifik dan tidak dapat menentukan penyelesaiannya. Dengan memahami punca masalah ini, insya Allah ia dapat diatasi, dirawat dan langkah berjaga-jaga dapat diambil.

Bayi yang tidak sihat mudah menangis. Kesihatan bayi boleh terganggu disebabkan oleh jangkitan atau pemakanan. Bayi yang kerap disentuh oleh tangan yang tidak dicuci terlebih dahulu mungkin akan menyebabkan bakteria boleh berpindah kepada bayi. Tetapi bukan semua bayi sensitif terhadap jangkitan, bayi yang alah dengan susu lembu adalah bayi yang juga alah kepada jangkitan.

Kadang kala dia bukan sakit atau tidak sihat, tetapi menangis kerana emosi yang amat kuat merindui orang ramai yang berjumpa dengannya. Semasa di kampung bayi akan rasa meriah, tetapi apabila pulang ke rumah, bayi akan rasa kesunyian. Keadaan ini juga berlaku terhadap diri kita.

Kita boleh buat ujian ringkas punca bayi menagis apabila mengesyaki disebabkan disentuh oleh orang ramai atau sama ada dijangkiti atau emosi kerinduan.

1. Sekiranya bayi lebih kerap muak atau membuang air besar, itu tanda jangkitan.
2. Sekiranya bayi tidak berselera untuk makan, itu tanda gangguan emosi kerinduan.

Jika bayi sensitif, kurangkan memberi susu lembu kepadanya sebaliknya lebihkan susu ibu.

Jika bayi mendapat gangguan emosi kerinduan, ajuk suara orang yang paling bayi sukai atau yang paling banyak bergurau dengan bayi. Biasanya suara ayah atau ibu yang menyakat bayi atau adik paling bongsu.

Insya Allah, cubalah kaedah ini. Mudah-mudahan berkesan dan immmune bayi akan bertambah kuat.

Antara sebab lain ialah kemungkinan bayi ada mewarisi penyakit genetik daripada ibu bapanya. Tetapi ia bukan sekadar kerap menangis ketika pulang dari kampung, malah sepanjang masa, cuma ia berlebih-lebihan apabila pulang dari kampung. Jika ini berlaku, bayi perlu menjalani pemeriksaan dan dirawat segera. Kaedah Attitude Therapy amat mesra, selamat dan serasi dengan bayi, Insya Allah.

Semoga anda bergembira dengan maklumat yang diberikan. Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan khidmat rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat sebarang jenis penyakit termasuk yang kronik, kritikal atau yang dianggap tiada harapan untuk sembuh yang merangkumi peringkat spiritual, mental, emosi dan fizikal, sila hubungi saya. Saya sedia membantu walau di mana anda berada. Insya Allah kita ikhtiar dengan sedaya upaya.


Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

1 ulasan:

Baby_syahiran berkata...

Salam Dr,
anak sahabat saya mempunyai masalah hendak makan buah, kanak-kanak tersebut mmg pantang mkn apa shj jenis buah-buahan kecuali buah durian. Jadi ibunya, memberi setiap hari multivitamin krn dia kekurangan vitamin dan antibodi yg sgt lemah. Sekiranya,anak tersebut demam,dia perlu ambil cuti krn selalu muntah dsbnya. Walaupun buah dijadikan minuman spt fresh orangr, ank tersebut masih tidak suka. Kita maklum bahawa supplemen spt multivitamin akn memberi kesan kemudian hari, sehingga bila ank tersebut perlu ambil multivitamin atau ada cadangan lain utk membentuk antibodi yg kuat. Beliau baru menggunakan produt CVT-EQ utk anak2.Tq.

Semoga anda bergembira dengan setiap maklumat dalam blog ini. Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan rawatan alternatif Attitude Therapy untuk merawat pelbagai penyakit, sila hubungi saya.

(Semoga informasi yang dipublikasi dalam blog ini bisa memberikan manfaat serta pencerahan kepada pemirsa. Harapan saya agar semua senantiasa gembira dan jika anda mempunyai pertanyaan atau ingin menjalani pengobatan alamiah atau alternatif Attitude Therapy silahkan hubungi saya pada alamat yang tertera).

Prof. Dr. Ariffaizal Bin Mohd Nor Ariffin
Pusat Rawatan Attitude Therapy Sdn. Bhd.
No 91 Jalan Raja Musa Mahadi, Taman Hillview, 31350 Ipoh
Sila klik untuk melihat petaPeta Lokasi
.
hubungi saya 016-3315761
Tel: 016-3315761 (HP) 05-3125764 (O)
untuk cara yang lebih teratur dan selamat, sila email saya
email

3 langkah mudah untuk mendapatkan rawatan dengan saya


Melengkapkan borang di bawah untuk membuka fail analisa.
(Caj RM10 dikenakan seperti cara pembayaran di bawah).




Anda akan dihubungi untuk dimaklumkan hasil analisa serta formula rawatan ditentukan.
(Sila beri tempoh 24 jam setelah borang dan bayaran diterima. Anda mungkin akan dihubungi melalui handphone atau email).



Formula rawatan diposkan ke rumah dan rawatan boleh dijalankan sendiri dengan segera.
(Sila beri tempoh penghantaran 3 hari bekerja untuk semenanjung Malaysia dan 5 hari bekerja untuk selain semenanjung dan luar Malaysia. Penghantaran dibuat setelah bayaran kos rawatan diterima).

Borang Pemeriksaan Dan Analisa Kesihatan

   







Setelah menghantar dan membuat bayaran, anda akan dihubungi dan akan menerima hasil analisa secepat mungkin. Terima kasih.
 
   
     

Pembayaran Analisa Kesihatan Melalui Maybank2u

Akaun CIMB 0814 0000190 102
Atas Nama ARIFFAIZAL BIN MOHD NOR ARIFFIN
Caj bayaran untuk membuka fail analisa: RM10 (sekali bayar untuk seorang)